איך לעשות כסף מתעשיית המוזיקה

איך לעשות כסף מתעשיית המוזיקה

4 Comments
איך לעשות כסף מתעשיית הבידור והמוזיקה?
האם אתה חובב מוזיקה? האם אתה כותב שירים למגירה? אם התשובה חיובית תגלה כאן דרך נוספת נפלאה ומרתקת לעשות כסף. אני מכיר הרבה מאוד אנשים שכתבו במהלך חייהם שירים לא רעים בכלל. אבל השירים הללו לא מצאו את ייעודם ונשארו עמוק עמוק במגירה כדי להעלות אבק. אם אתה כמוני, אוהב מוזיקה, אוהב שירים, ונהנה מדי פעם לכתוב וליצור, מדוע שלא תעשה מזה קצת כסף? אני ניסיתי, וניסיתי, וניסיתי...ואני מוכרח לומר שמדי פעם זה מצליח לי לא רע לגמרי. וכשזה מצליח הסיפוק הוא אדיר.

אתה מבין, כאשר השירים שלך מונחים במגירה, אז אין להם שום סיכוי לעשות כסף, ויש הרבה מאוד כסף בתעשיית המוזיקה, ויש שם בחוץ הרבה מאוד זמרים שמחפשים ללא הרף שירים טובים, שירים יפים, להיטים, עבור הקהל הרעב שצורך את השירים הללו בשקיקה. השתתפתי בכתיבת שיר (כתבתי את המילים של השיר) והזמר אופיר נפקר הלחין את השיר. לשיר צולם קליפ, ושידורי רשת –ערוץ 2 אהבו מאוד את הקליפ של השיר ושידרו אותו סה''כ קרוב ל 20 פעמים. אגב הקליפ אכן היה מאוד מושקע, והשתתפו בו אנשים מפורסמים.
 לעשות כסף ממוזיקה


אם תשים לב, תגלה שבשעות הבוקר, ועד שעות הצהריים, מדי פעם בפילרים בין תוכנית לתוכנית, משודרים בערוץ 2 מספר קליפים. אוקי, אז כמה כסף קיבלתי בגין אותם שידורים? בכל פעם ששיר משודר באמצעי התקשורת, מגיע לכותבי השיר תמלוגים עבור השידור. ערוץ 2 משלם משהו כמו 300 ש''ח עבור כל שידור (זה תלוי באורך הקליפ) כך ש 20 שידורים שווים כ- 6,000 ש''ח. מכיוון שאני כתבתי את המילים ואופיר נפקר כתב את הלחן, אז כל אחד מאיתנו קיבל 3,000 ש''ח עבור השידורים הספציפיים הללו. אבל זה לא עצר שם, היו גם שידורים ברדיו, שגם עבורם קיבלתי כסף, והיו צפיות באתרי טקסטים – אתרים כמו שירונט ו MP3, היו הורדות של רינגטונים, שגם עבורם התקבל כסף. כך שבסה''כ עשיתי כסף די טוב מהטקסט של השיר הזה, וזאת אף על פי שהוא לא הגיע למקום הראשון במצעדי הפזמונים ולא כבש את גלגל''צ בסערה. אתה מבין, לעשות כסף ממשהו שאתה אוהב, זה סיפוק אדיר. מבחינתי היתרון הגדול בזה, הוא שסופו של דבר מדובר בעיסוק מהנה וכיפי. 

כן, גם אתה יכול לעשות כסף מתעשיית המוזיקה, ולייצר עבורך ועבור משפחתך הכנסה נוספת נאה
אז מה אתה צריך לעשות? ראשית רכז ואסוף את כל השירים שכתבת אי פעם. בדוק מהם השירים המוצלחים ביותר. אם השיר טוב, אבל כתוּב בנוסח של שירת משוררים, לא הייתי מציע לך להגיש אותו בצורה הנוכחית לאף זמר. קח את השיר וצור לו מסגרת מסחרית מודרנית, שזה אומר מבנה של בית ; פזמון; בית ; פזמון פזמון. לרוב אין צורך ביותר משניים – עד שלושה בתים. אם אין לשיר פזמון, צור לו פזמון חוזר. המבנה הזה הוא חובה כאשר מדברים על מוזיקה פופולארית. אל תחשוש לבצע שינויים בשיר, הרי אם הגרסה החדשה לא תמצא חן בעיניך תמיד תוכל לחזור אל הגרסה המקורית. לטש את השיר ממש כפי שמלטשים יהלום גולמי. ייתכן שתופתע מהתוצאה.

עכשיו, שב וחשוב, למי השיר הזה עשוי להתאים? האם האופי של המילים מתאים לזמר זה או זמר אחר? לכל זמר או זמרת כיום יש אתר אינטרנט, וקל מאוד להגיע אל כתובת האימייל שלהם או של המשרד שמייצג אותם. כתוב אליהם וציין שיש לך טקסט מוצלח שלדעתך מתאים להם. אל תצפה שזה יצליח בפעם הראשונה, לי זה לקח קצת זמן. אבל מי יודע, אולי יהיה לך מזל של מתחילים, ותצליח לעשות כסף מהשירים שלך. אני רוצה לומר לך שברגע שזה תופס וזה מצליח אז מדובר בכסף קל.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.