איפה להשקיע את הכסף כששוק המניות מסוכן?

איפה להשקיע את הכסף כששוק המניות מסוכן?

0 Comments
אחרי שהבורסה עלתה ועלתה עוד ועוד, ובקרוב תשבור את שיא כל הזמנים, דווקא עכשיו שוק המניות מאוד מסוכן. מי שלא נכנס עד היום, לא כל כך מומלץ להיכנס דווקא עכשיו. אז מה עושים? בדרך כלל אני לא מי יודע מה משתגע מההצעות השונות של הבנקים, ואני בודק ובוחן אותן בשבע עיניים מכל כיוון ומכל היבט.

מה שאני מציע לך הוא לעשות סקר בין הבנקים השונים ולראות מי מוכן לתת לך ריבית טובה יותר עבור הכסף שלך. אם יש למשל יש לך סכום פנוי של 100,000 שקלים להשקעה, ואינך מעוניין כרגע להיכנס לשוק המניות, כי אתה רוצה לישון בשקט בלילה, ולהימנע מהפתעות לא צפויות, אז השקעה בבנק היא רעיון לא רע בכלל.
אתה תתפלא אבל הרבה פעמים לבנקים יש מבצעים ותוכניות שהם הוגים לפרק זמן מסויים  ואז חלון ההזדמנויות נסגר. כלומר, גם במבצעים בבנקים יש הגבלת זמן, כפי שיש בכל מבצע שאתה מכיר בסופר פארם או ברשתות השיווק. והמבצעים הללו לפעמים מאוד כדאיים ללקוח שיודע לפעול בזמן. כאשר יש לך הצעה אטרקטיבית מבנק מסויים, גש לבנק אחר והראה להם מה הבנק המתחרה מוכן לתת לך, אתה תהיה מופתע לגלות שעצם העובדה שקיבלת הצעה מבנק מתחרה, תגרום לבנק השני לעשות בשבילך מאמצים מפליגים על מנת שתשקיע את הכסף אצלם, ולא אצל המתחרים.

אתה מבין, התחרות בין הבנקים עושה את שלה. מי שצפה בחודשים האחרונים בערוצים המסחריים בטלוויזיה ערוץ 2 וערוץ 10, יכול להבין איזו תחרות אדירה מנהלים הבנקים ביניהם על הלקוחות. מדובר בקמפיינים מושקעים מאוד. הבנקים מפרסמים במיליוני שקלים בערוצי הטלוויזיה כדי להביא אותך הלקוח אליהם, וכאשר אתה כבר שם, הם יעשו את המאמץ בשבילך כדי שתהיה אצלם.  השווקים בבורסה במהלך שנת 2009 ובחודשים הראשונים של 2010 הרקיעו שחקים, והבורסה מגיעה בקרוב מאוד לשיא כל השיאים. אך לא לעולם חוסן. כפי שכבר למדנו מהנסיון בעבר, בורסה עובדת לפי העקרון של גאות ושפל. תמיד אחרי השפל תגיע הגאות, ואחרי גאות בסופו של דבר יבוא השפל.

השקעת הכסף בבנק זה דבר טוב למי שמעוניין לקבל ריבית ללא קשר לתהפוכות במשק, מבלי לקחת סיכונים מיותרים בבורסה (ולמדנו כבר שבבורסה אפשר לא רק להרוויח, אלא גם להפסיד ולפעמים הרבה מאוד כסף). עשה סקר שווקים קצר בין הבנקים זה שווה לך. השקעה של שעה אחת יכולה לעשות את הבדל של אלפי שקלים בתשואה.

הבנקים הרוויחו השנה בגדול, והם יכולים להרשות לעצמם, ולו רק למשוך עוד ועוד לקוחות דווקא אל הסניפים שלהם ולא של המתחרים.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.