איך לעשות כסף מקידום אתרים

איך לעשות כסף מקידום אתרים

0 Comments
תחום קידום האתרים הוא אומנות בפני עצמה, למעשה זהו מקצוע שאנשים רבים ברחבי העולם מתמחים בו, לומדים אותו, עובדים בו, ומרוויחים ממנו הכנסה יפה. התחום בארץ עדיין בהתפתחות, בשעה שבארצות הברית התחום של קידום אתרי אינטרנט כבר עשה כברת דרך. הבשורה הטובה היא שדווקא בגלל שבארץ התחום הזה רק מתחיל לתפוס תאוצה, זהו בדיוק הזמן המתאים ללמוד ולהשתלם בקידום אתרים, בין אם זה במטרה לקדם את האתרים והבלוגים שלך עצמך, או אם זה במטרה לעסוק בזה כמקצוע, וכפרנסה, ולהרוויח כסף מזה. קידום אתרים בנוי ממספר טכניקות פשוטות שעובדות יחד ומניבות תוצאות טובות.


אם כבר בנית אתר או אם כבר יש לך בלוג, עליך לדעת שיש מקום לשיפור אף על פי שהתכנים שלך כבר פורסמו. כדי לקדם את האתר שלך במנועי החיפוש ולשפר את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש בגוגל, עליך לבצע שיפורים מסוימים, חלקם בתכנים של האתר או הבלוג. הרובוטים של גוגל סורקים את כל עמודי האינטרנט הקיימים, ואלה הנוספים בכל רגע ובכל שנייה, ומאנדקסים אותם. אתה צריך להגדיל את הרלוונטיות של האתר שלך בעיני גוגל.



אני רואה פוטנציאל עצום בתחום הזה וצופה גידול משמעותי במשאבים הכספיים שיופנו לקידום אתרים. כבר כיום מרבית העסקים מחזיקים אתר אינטרנט, וישנם עסקים שהאתר הוא העסק עצמו, כלומר עסקים שהמודל העסקי העיקרי שלהם הוא באמצעות האינטרנט, ואין להם בררה, הם חייבים להופיע גבוה מאוד בתוצאות החיפוש בגוגל, כאשר מישהו מחפש משהו שקשור לתחום בו עוסק האתר שלהם. לדוגמה, חנות ספרים שמוכרת ספרים דרך האינטרנט חייבת להופיע גבוה בתוצאות החיפוש כאשר מישהו מחפש לרכוש ספרים, ומקליד את החיפוש בגוגל – רכישת ספרים באינטרנט. ניתן לראות למשל שאתר bookme מופיע בתוצאה הראשונה והגבוהה ביותר. מדוע? מכיוון שגוגל רואה באתר הזה את הפתרון למה שחיפשנו. במילים אחרות האתר רלוונטי מאוד למהות החיפוש. זה צריך להיות קו המחשבה שלך כאשר אתה מקדם אתרים. האתר שלך צריך להיות רלוונטי למהות החיפוש שביצע הגולש. וכיצד נקבע עד כמה האתר שלך רלוונטי ? על פי האלגוריתם של גוגל.



מהו אותו אלגוריתם מסתורי? למעשה זהו אוסף של פקטורים ומדדים שמבצע גוגל, זוהי טכנולוגיה מתקדמת שבעקבותיה מתאפשר חיפוש חכם באמצעות מנוע החיפוש. בכל פעם שגולש מבצע חיפוש כלשהו בגוגל, למעשה מבלי שהוא יהיה מודע לכך הוא מבצע חיפוש חכם. גוגל מבצע סוג של חישוב משוכלל ומגיע למסקנה לגבי חשיבותו של עמוד האינטרנט. אחד הפקטורים הוא האתרים שמקשרים אל העמוד הזה. הוא לא מסתכל רק על הכמות של הלינקים שעמוד מסויים מקבל, אלא יותר על האיכות. כלומר, ככל שאתר רציני יותר, גדול יותר ומוערך יותר מקשר אל עמוד מסויים, עמוד האינטרנט הזה מקבל ערך גבוה יותר מבחינת גוגל. כלומר, כאשר עמוד נחשב חשוב, והוא מצביע אל עמוד אחר, הוא בעצם מעניק חשיבות לעמוד האחר שאליו הוא מצביע.



כדי להדגים את תפקידו של גוגל, נמשיל לרגע אחד את כל העמודים הקיימים באינטרנט לספר אחד גדול, הספר הגדול ביותר בעולם. כאשר גולש מבצע חיפוש ומקיש אנטר, מנוע החיפוש מעלה את התוכן הרלוונטי ביותר לחיפוש שערכנו בספר, ומסדר אותו על פי סדר החשיבות. גוגל עובד מהר, תוך פחות משנייה אחת, הגולש מקבל תוצאות מסודרות.



קידום אתרים הפך למקצוע לגיטימי בעולם, וגם בישראל כבר קיימים קורסים מסודרים שמלמדים את תורת קידום האתרים. זהו מקצוע שהולך וצובר יותר ויותר תאוצה, מכיוון שאנו חיים כיום בעידן האינפורמציה והאינטרנט הוא אחד הכלים בעלי העוצמה הכלכלית הרבה ביותר.



אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.