איך לעשות כסף מלרכוב על גל ההצלחה?

איך לעשות כסף מלרכוב על גל ההצלחה?

0 Comments
היום נדבר על העיקרון של איך לעשות כסף. האם יצא לך אי פעם לראות את הגולשים הללו בחופי הוואי, או אפילו הגולשים תוצרת כחול לבן בחופי הים של ישראל? החברה האלה יוצאים לים הפתוח עם הגלשנים שלהם ומחפשים גלים טובים, גלים גדולים ובעלי עוצמה, המגובים ברוחות עזות. מה הגולשים הללו עושים? הם תופסים גלים – הם רוכבים על הגל. הם מנצלים את התנופה הגדולה את האנרגיה ואת האינרציה של הגלים ושל הרוח הגבית העזה המלבה את הגלים, וגולשים עליהם.

לרכב על גל ההצלחה זה משהו שאנשים עושים כל הזמן בתחומים שונים, למעשה מרבית העשירים למדו ברבות השנים לעשות את זה. דוגמה טובה לכך היא שוק ההון. בראשית שנת 2009, כחצי שנה לאחר משבר הסאב פריים הגדול, מרבית המומחים יעצו לא להיכנס לשוק ההון ולא להשקיע במניות. הם הסתכלו על המשבר האדיר וההגיון אמר שייקח עוד הרבה מאוד זמן עד שהשווקים יתעוררו. אלא שאז התחילה מגמה חיובית בבורסה ומניות החלו להתאושש, תוך מספר חודשים כבר חלה עליה די חדה במניות. למרות זאת המומחים עדיין לא המליצו לאנשים להשקיע במניות. וכך הבורסה נסקה עוד ועוד לגבהים חדשים, ויצא שמי שלא שמע לעצת המומחים וכן השקיע, הרוויח כ 70% על השקעתו. אלה הם רווחים אדירים, מכיוון שמי ששם את כספו בבנק בתקופה הזאת, בקושי קיבל 1% ריבית. כלומר, מי שלא שמע לאנליסטים, אלא הבחין בגל המתקרב, תפס את הגל, רכב על גל ההצלחה והרוויח הרבה מאוד כסף. האנשים שעשו את הכסף הגדול בתקופה שבין ראשית 2009 ועד אפריל 2010, ניצלו את הרוח הגבית ואת התנופה ששוק ההון פיתח. הם לא עשו עבודה קשה מיוחדת הם פשוט הצטרפו להצלחה.
                             
גם כאשר עובד מצטרף לחברה גדולה מאוד ומצליחה מאוד, הוא בעצם עולה על גל ההצלחה של החברה הזאת. זוהי אגב גם הסיבה מדוע עדיף לעבוד בחברה גדולה ומצליחה מאשר חברה קטנה ובינונית בהצלחתה בשוק, אפילו אם מציעים לך יותר כסף בחברה הקטנה. בחברה גדולה יש גם הרבה יותר הזדמנויות פנימיות. כלומר, אם אתה עובד מצוין שעושה את עבודתו היטב בתפקיד ספציפי, אתה פותח לך דלתות לתפקידים מתקדמים יותר באותה חברה עצמה. אם תשאל מי שעוסק או עסק אי פעם במשאבי אנוש ובכוח אדם, הוא יאמר לך שאחד הנכסים החשובים ביותר להצלחת כל חברה, הוא איכות כוח האדם שבה, כלומר העובדים.
תמיד יהיה ביקוש לעובדים מצטיינים איכותיים חכמים ויעילים. מכיוון שאלה תורמים רבות להצלחתה של כל חברה.


גלול מטה כדי לגלות עוד אודות
כסף והצלחה


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.