איך לחסוך כסף?

איך לחסוך כסף?

1 Comments
-->

איך לחסוך כסף ולשפר את מצבנו הפיננסי? במאמר זה נדבר על האופן שבו אנו מוציאים את הכסף. מכיוון שלכל מטבע שני צדדים הרי שלצד הגדלת הרווחים ועשיית כסף, יש את הצד השני, והוא ההוצאות. תחשבו על זה לרגע אם היינו מצליחים לצמצם את ההוצאות שלנו, אז אפילו אם ההכנסות לא היו משתנות כלל, הרי שהיינו מצליחים לשפר את מצבנו הכלכלי. אז בואו ניגש לעניין, איך אפשר לחסוך כסף?
איך לחסוך כסף
הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא רשימה של כל סעיפי ההוצאה, והספקים להם אתם משלמים. ליצור קשר עם ספק האינטרנט, ספק הכבלים או הלוויין, ספק הסלולארי, ולבקש מכולם להצטרף למבצע או הנחה. אולי לשנות מסלול. תגידו בשיחה הזאת שאתם בבעיה כלכלית, ולפני שאתם מקבלים החלטה להתנתק אתם מבקשים הצעה זולה יותר שתוכלו לעמוד בה. פעמים רבות ילכו לקראתם, רק כדי לשמור עליכם כלקוחות החברה.

כאשר אתם עושים קניות בסופרמרקט, תמיד תגיעו עם רשימה מסודרת, אל תקנו על פי מראה העיניים, אחרת תשלמו הרבה יותר מאשר תכננתם לשלם. חפשו תמיד את המוצרים המונחים במדפים התחתונים, המדפים הללו שאנחנו צריכים להתכופף כדי להגיע אליהם, אלה שקשה יותר להגיע אליהם, בדרך כלל גם יהיו הזולים יותר, מדוע? מכיוון שהסופרמרקט מעוניין למכור לנו כמה שיותר מוצרים בכמה שיותר כסף, הוא מעדיף את המוצרים בעלי מתח הרווחים הגבוה להניח לנו ממש מול העיניים, בגובה העיניים ובהישג יד. את המוצרים שמתח הרווחים קטן יותר בדרך כלל ממקמים במדפים התחתונים. אבל אתה יודע מה, אפשר למצוא שם מוצרים מעולים במחירים זולים יותר. בסופו של דבר כשמדובר בסל מוצרים וקנייה גדולה, זה עשוי להסתכם בהפרש של בין עשרות שקלים עד אפילו מאות שקלים. דרך נוספת היא מדי פעם לצאת לקניות בשווקים, קנייה מרוכזת של פירות וירקות עשויה לחסוך בכסף טוב.

כמה עמלות אתם משלמים לבנק שלכם? ראשית, תמיד מוטב אחת לחודש לבצע משיכת מזומן דרך הכספומט, משיכה גדולה, במקום למשוך כמה פעמים סכומים קטנים. כך נחסוך בעמלת שורה. הדבר השני הוא לגשת לבנק ולדון מחדש בתנאים ובגובה העמלות. אפשר לקבל הנחות בעמלות ואפילו פטור מעמלות לפרק זמן מסוים. זה כדאי וזה שווה לכסף כסף. אני כבר תקופה ארוכה בכלל לא משלם עמלות לבנק. בבנק איגוד מציעים למצטרפים חדשים לא רק פטור מעמלות, אלא גם 3% ריבית על הפלוס בעו''ש. להמשיך לשלם עמלות זה להפסיד כסף.
האם יש לכם חסכונות כאלה ואחרים? כאשר הריבית במשק נמוכה (כפי שהיתה בשנת 2010 וראשית 2011) מוטב לבצע פקדונות לטווח של שלושה חודשים, שאינם מתחדשים אוטומטית, כך שכאשר נגיד הבנק יעלה את הריבית, תהיה לכם הזדמנות להגיע אל הבנק ולבצע הפקדה מחודשת בתנאים משופרים, ולקבל ריבית גבוה יותר. בכל מקרה אם אתם במינוס, עליכם לדעת שאתם משלמים ריבית גבוה מאוד. אחת העסקאות הבנקאיות שהכי פחות משתלמים לכם, זה להיות במינוס. לכן, אם יש לכם חסכון פק''מ מצד אחד, אבל מצד שני בחשבון העובר ושב שלכם אתם במינוס, מוטב לוותר על הריבית הקטנה שאתם מקבלים בפקיימ, ולשחרר את הכסף הזה אל העו''ש כדי לכסות את המינוס, שעליו אתם משלמים לא מעט ריבית. 

סעיף הדלק עלה לאחרונה באופן דרמטי, תמיד תדלק את הרכב בעצמך כדי לחסוך את דמי השירות, דאג ללחץ אוויר תקין בגלגלים, על מנת לחסוך בצריכת הדלק. כאשר אתה צריך להגיע למקומות קרובים, פשוט לך ברגל. מעבר לכך במרחקים בינוניים שווה לשקול נסיעה באופניים. לא רק שתחסוך בדלק אלא גם תפעיל את גופך, ותשמור על כושר גופני תקין.

בכל מוצר שאתם מתכוונים לרכוש בצעו סקר מחירים, כיום קל מאוד לבצע תוך דקות סקר מחירים בכלל מבלי לצאת מהבית, פשוט היכנס לאתר זאפ ובדוק מחירים והשווה. זה מעניין לראות שלעתים יש הפרשים של 30% ויותר בין משווק אחד לשני, ומדובר בדיוק באותו המוצר.

כמה כסף אתה מוציא על מסעדות? דאג בכל ערב להכין ארוחה לקחת לעבודה, וכך תחסוך מאות שקלים בחודש על סעיף האוכל והמסעדות. שתה קפה במקום העבודה, על חשבון העבודה, והימנע מלגימת קפה בארומה או ארקפה. יש אנשים שבכל חודש מוציאים יותר מ 300 שקלים רק על סעיף הקפה לבדו.

האם שמעת על מכונת תספורת? אני מכיר אנשים שבמשך יותר מ 10 שנים לא הציגו כף רגלם במספרה. הם פשוט נהנים מהנוחות להסתפר בבית, חוסכים בהוצאות עלות התספורת, חוסכים את דמי הנסיעות ואת הזמן הכרוך בלהגיע למספרה, וההמתנה תור. אם יש לך ילדים, אז בכלל מכונה שכזאת עשויה לחסוך לך הרבה מאוד כסף. אם את אישה, אז לא הייתי ממליץ לך לעשות שימוש במכונת תספורת, אבל בהחלט עבור הגבר שלך או הילדים שלך, זה מושלם.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובה 1:

  1. אני חייבת לחסוך, תודה על הטיפים
    זה יעזור לי

    השבמחק

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.