יזמות עסקית לעשיית כסף

יזמות עסקית לעשיית כסף

2 Comments
מהי יזמות עסקית
יזמות עסקית היא מאמץ מאורגן ומתוכנן מראש לאיתור הזדמנויות וליצירת עסק או מנגנון כלכלי למטרת יצירת רווחים והכנסות. ישנם יזמים שעובדים על פי פרויקטים מתוכננים מראש ויש כאלה המחפשים אחר ההזדמנות הנכונה. יזמות יכולה להתקיים כמעט בכל תחום ובכל נישה. פעילות זו יכולה להתקיים הן בעולם האמיתי והן בעולם הווירטואלי, כלומר בעולם האינטרנט. העשור האחרון הצמיח מיליוני יזמי אינטרנט אשר עושים כסף דרך רשת האינטרנט, און ליין. לדוגמה, השקת עסק מהבית להקמת אתרים וקידום אתרים. שיווק תוכנית שותפים, או הקמת חברה המפיצה מוצרי מידע. למעשה אפילו מישהו שיושב בביתו כותב בלוג, שם פרסומות ומרוויח מזה כסף, נחשב ליזם. מכאן אנו למדים שישנם יזמים חובבנים, נקרא להם יזמים קטנים במשרה חלקית, שמרוויחים כמה מאות דולרים נוספים מדי חודש, בנוסף עבודתם הקבועה. מצד שני ישנם יזמים מקצוענים שעוסקים בכך במשרה מלאה, בכל שעות היום.  לצד התנופה הגדולה שהביא עמו האינטרנט ,הרי שעדיין מתקיימת יזמות עסקית מסורתית, ענפה מאוד. לדוגמה, הקמת סוכנות ביטוח חדשה, שיווק של פטנט חדשני ומבטיח, חברה לדוברות פרסום ויחסי ציבור, חברה המשווקת קפה, עסק המשווק סנדוויצ'ים לארגונים ומקומות עבודה, מסעדת פועלים, חנות מתנות, חנות פרחים, ועוד ועוד.

למי מתאים להיות יזם עסקי?
יזמות עסקית מתאימה לאנשים בעלי רוח עצמאית שאינם אוהבים להיות כפופים לבוסים ולמסגרות מגבילות. אנשים בעלי מעוף ודימיון, אשר נלהבים ליצור דברים חדשים, ושבתוכם בוער להט פנימי לעשות כסף. רוב היזמים הינם בני אדם כריזמטיים, בעלי כישורי הנהגה, יכולות ביטוי והבעה יוצאות מן הכלל. אלה הם טיפוסים בעלי מוטיבציה גבוהה מאוד, ונחישות. גישה חיובית ואופטימיות והרבה מאוד סבלנות אף הם מאפיינים חשובים, כאשר בוחרים להיות יזם. אנשים שאוהבים ליצור דברים, ולהגשים חלומות. בניגוד לרוב האוכלוסיה, אנשים אלה אינם מחפשים הצעות עבודה, אין הם מעוניינים להיות שכירים, ואין הם מעוניינים לעבוד בעבור מישהו אחר, הם מחפשים כל הזמן הזדמנויות עסקיות. הם אדונים לעצמם, ושמים את גורלם בידם. כבר בשלב זה אני רוצה לומר שהמסלול הזה אינו מתאים לכל אחד. אם אתה לא מתלהב ולא נהנה ממה שאתה עושה או ממה שאתה מתעתד לעשות בעסק שתקים, הרי שחבל על המאמצים, וייתכן שזה לא בשבילך. מצד שני אנשים שמרגישים שאין הם ממצים את הפוטנציאל הטמון בהם, במקום העבודה שלהם כשכירים, עשויים לגלות עניין והתלהבות כלפי יצירת עסק משלהם. ובכל זאת קיים סיכון בתחום זה. בשעה ששכיר מקבל שכר בסכום ידוע מראש ובמועד קבוע בכל חודש, הרי שהיזם יכול לא להרוויח בחודשים מסוימים, ואפילו להפסיד, מצד שני כאשר הוא קוצר הצלחה הוא גם יכול "לעשות את המכה" ולהרוויח בחודש אחד כסף שמרוויחים שכירים במספר שנות עבודה.

לימודי יזמות עסקית
נשאלת השאלה האם מדובר בדבר שהוא מתת אל, או שאולי ניתן ללמוד את זה, ולפתח מיומנויות עסקיות, אשר יסייעו לנו בדרכנו העצמאית. קיימים אנשים מצליחים שנסמכו על הכישורים הטבעיים שלהם, על האינטואיציה והיכולות. חלקם קראו כמה ספרים בדרך ולמדו כמה דברים, אבל לא ממש התעמקו בלימודים מסודרים בתחום. מצד שני קיימים יזמים דעתניים שאינם מוותרים על הרחבת האופקים בתחום המעניין אותם. אתה מבין, זה בדיוק כמו שיש מישהו עם קול יפה ששואף להיות זמר, העובדה שיש לו קול יפה בהחלט תעמוד לזכותו, יחד עם זאת, אם הוא יילמד פיתוח קול הרי שהוא יגדיל את הסיכויים שלו להשיג ביצועים קוליים טובים יותר. אפילו אם אתה בעל כישורים טובים, עדיין הלימודים יעזרו לך, אפילו להיות עוד יותר טוב. קיימים בשוק תוכניות לימודים מקיפות הנמשכות אפילו עד שנתיים, ויש קורסים מהירים המקנים את הידע החיוני ביותר בתהליך לימוד מקוצר של מספר חודשים. בכל מקרה הכלים הנרכשים הינם בעלי ערך רב. בין היתר נלמדים נושאים של שיווק, מכירות, ניהול צוות, ניהול משאבים, בניית תוכנית עסקית, זיהוי הזדמנויות עסקיות ויישומן בעולם האמיתי. זיהוי הפוטנציאל הטמון ברעיון או ההזדמנות, ומהם הסיכונים בדרך.

גיוס הון ומקורות פיננסים
יזמות עסקית וגיוס הון
לפעמים ישנו רעיון אדיר שיכול להכניס כסף גדול, הבעיה היא שנחוצה השקעה לא קטנה על מנת להזיז את הדברים ולהעלות את המיזם על המסלול. כשמדובר בסכומים גדולים למדי הרי שלשם כך נחוץ לגייס הון. על מנת לגייס כספים הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לכתוב תוכנית עסקית טובה, ולהיות מסוגל להציג בפני משקיעים פוטנציאליים את הרעיון שלך. תמיד זה עוזר להביא כסף מהבית, כלומר לא להפיל את כל ההשקעה הפיננסית על המשקיעים, אלא להראות להם שגם אתה עצמך מסכן את כספך. מדוע לעשות זאת? מכיוון שזה מראה שאתה מאמין במה שאתה מייצג, ולא מחפש מישהו להפיל עליו עסקה לא טובה. תיכנס לרגע אחד לנעליו של מי שאמור להניח כסף על השולחן במיזם שלך, לפני שהוא פותח את הארנק ושופך את הכסף, הוא היה רוצה לדעת שאתה מאמין בכל מאודך במה שאתה עושה, הוא רוצה לדעת שאתה רציני, וזה בדיוק מה שזה מוכיח לו. דרך נוספת היא שותפות עסקית. כאשר אין מדובר בסכומים גדולים מאוד, ניתן לשתף אדם נוסף או מספר אנשים, כל אחד מביא עמו הון, אשר יחד נאסף להון כזה שמספיק להרצת המיזם.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

2 תגובות:

  1. אני אוהבת תאתר הזה, יש המון מידע להרוויח כסף, וגם זה חינם אחלה!

    השבמחק

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.