איך לחסוך כסף בחכמה

איך לחסוך כסף בחכמה

0 Comments
איך אפשר לחסוך כסף, ובאיזה מקומות ניתן לעשות זאת. יש לי משפט שאני נוהג מדי פעם לשלוף אותו ולומר לאנשים ששואלים אותי איך זה שהם תמיד במינוס. הרי שני בני הזוג עובדים ומרוויחים משכורות סבירות, אז איפה הכסף נעלם? המשפט הוא כזה: "אם יש לך כסף לנסוע ברכב, בבקשה סע ברכב. אם אין לך כסף לנסוע ברכב, סע באוטובוס, ואם אין לך כסף לנסוע באוטובוס לך ברגל." אני מצטער אם המשפט הזה נשמע מקומם, מניסיון אני יודע שיש אנשים שזה מרגיז אותם לשמוע את זה, אבל כנראה שתמיד קשה לשמוע את האמת. המסר כאן חד וברור, ואינו משתמע לשתי פנים, אל תוציא מעבר ליכולתך. אם מצבך הכלכלי באמת קשה, ותר על הכבלים או הלוויניים, תצפה במספר מצומצם של ערוצים. אל תיסע ברכב, סע באוטובוס. כן, אני יודע עד כמה זה לא נוח, אבל האם נוח לך לשלם 100 שקלים מס בכל פעם שאתה מתדלק את רכבך? לא מאה שקלים על הדלק עצמו, אלא רק המס של הדלק. אם אתה מסודר כלכלית יפה, ויש לך חסכונות, הכול טוב. אבל מה אם זה לא המצב, מה אם אתה נאבק בכל חודש לכסות את ההוצאות? מי שלא מצליח לכסות את ההוצאות החודשיות שלו, בעצם חי מעבר ליכולתו, הוא חי ברמת חיים גבוהה מהכנסתו, וזה מצב לא רצוי כלכלית, ואף מסוכן, מכיוון שמינוס ואוברדרפט אלה הם דברים שנוטים לתפוח יותר מהר מבצק שמרים.

לחסוך כסף
אני כן חושב שאתה צריך לפעול כדי ליצור לעצמך הכנסה נוספת, יחד עם זאת אם לא תלמד לנהל תקציב נכון, ולהוציא בהתאם להכנסותיך הרי שלא משנה כמה תרוויח, אתה תמיד תגדיל את ההוצאות. אני מכיר אנשים שההכנסות שלהם הוכפלו, וראה איזה פלא מייד רמת החיים שלהם קפצה באופן כזה, ששוב רמת ההוצאות גברה על ההכנסות, והם שוב מצאו את עצמם במינוס. זה מעניין, אם תשאל אנשים השרויים במינוס בבנק, האם תצליחו לסגור את המינוס אם נכפיל לכם את המשכורת, הרוב המכריע ישיב בחיוב. אלא שהמציאות מוכיחה אחרת, ומחקרים הראו שאנשים שהרוויחו יותר מיהרו גם להוציא יותר, וחזרו לאותו מעגל אימה של מינוסים בבנק. בשלב זה אתה כבר מבין, שלא מדובר אך ורק בכמה אתה מרוויח, אלא באופן בו אתה בוחר לחיות. יש הרבה דרכים לחסוך, ולא ניכנס כאן לפרטים הטכניים הספציפיים כדי לעשות זאת, אבל הדבר החשוב ביותר הוא האופן בו אתה מוציא את כספך. פעל על פי העיקרון שהוצג כאן, ואותו משפט שאומר, שאם יש לך כסף לנסוע ברכב, בבקשה סע ברכב. אם אין לך כסף לנסוע ברכב, סע באוטובוס, ואם אין לך כסף לנסוע באוטובוס, לך ברגל." אתה מבין שאני לא מתכוון כאן רק לעניין התחבורה, וזוהי דוגמה לגישה וההתנהגות שעליך לפתח לגבי האופן בו אתה מוציא את כספך.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.