לעשות כסף מתוכן

לעשות כסף מתוכן

0 Comments
-->

האינטרנט במהותו מתאים לעשיית כסף מתוכן. באינטרנט המלאי של המוצרים שלך לעולם לא נגמר. אנחנו כמובן מדברים כאן על מוצרים מוצרים דיגיטליים. כאשר אתה יוצר ספר דיגיטלי או סדרת סרטים שמלמדת לעשות משהו, הרי שלא משנה כמה אנשים ירכשו את המוצרים הללו, הם לעולם לא יאזלו מהמלאי. זה הוא כוחו של האינטרנט. בעולם האמיתי, היית צריך לספק ספר מודפס, או דיסקים שמכילים את המידע בתוכם, והמוצרים הללו, לא רק שהיו עולים לך כסף בייצורם, אלא אף היו מתכלים ונגמרים, ואז היית צריך שוב לייצר כמות נוספת מחדש. זה לא קורה באינטרנט, יצרת את המוצר פעם אחת, וזה לכל החיים. אתה כמובן יכול לעדכן את המוצר מדי פעם, כדי להתאים אותו לשנים הבאות, אבל גם זה לא משהו שעולה לך כסף. 
לעשות כסף מתכנים

כאשר אתה יוצר מוצר כלשהו, למעשה אתה בונה מוצר המבוסס על תוכן. בין אם זה תוכן כתוב, מוקלט, או ויזואלי, הרי שבסופו של דבר הכול מסתכם במילה אחת, תוכן. יש לקוחות שבכל זאת מעדיפים ספר מודפס מאשר דיגיטלי, עבור אלה, אתה יכול לעשות שימוש בשירות שנקרא POD, Print On Demand, כלומר הדפסה לפי ביקוש. רק כאשר מישהו יזמין את הספר, יודפס מתוך הפורמט הדיגיטלי, ספר פיזי מוחשי מבוסס נייר. היתרון הוא שאין צורך להחזיק ספרים במלאי, ואין אובדן של ספרים מודפסים. רק כאשר מישהו מזמין, מתבצעת הדפסה ספציפית לאותו עותק שהוזמן, והעותק מסופק אל הלקוח, לאחר ביצוע התשלום. קל מאוד להפוך ספר דיגיטלי לאינפורמציית שמע מוקלטת. יש אנשים המעדיפים שיקריאו להם את הספר מאשר לקרוא אותו בעצמם. היתרון הוא שאפשר לשים את קובץ האודיו באייפון, או בנגן אמ פי 3, ולהאזין תוך כדי נסיעה באוטובוס או המתנה בתור בבנק. אפשר גם להאזין למידע באוטו, בעזרת מכשיר הדי וי די, במקום סתם להאזין לרדיו או לשירים. אתה פשוט מקריא את התוכן הכתוב ומקליט אותו באולפן הקלטה. יש כיום אלפי אולפני הקלטה ביתיים שישמחו להעניק לך את השירות. תמורת 20 או 30 דולר לשעה אתה יכול להקליט כאוות נפשך.

 
עשה שימוש כפול באינפורמציה שיש לך בספר, אתה יכול לערוך מאמרים לפרסום באינטרנט המבוססים על החומר של הספר, כך שדי בקלות ניתן לערוך עשרות מאמרים אשר ישמשו אותך לקידום האתר אותו אתה מעוניין לקדם – באופן טבעי זה יהיה האתר שמציע את הספר למכירה.
צור כסף ממגזין אינטרנט. ייתכן שזה נשמע לך פרויקט שאפתני, ואכן זה כך, אך הפוטנציאל אדיר. מגזין אינטרנט מאפשר ללקוחות לקרוא תכנים איכותיים בנושא ספציפי, בנישה ספציפית. כלומר, אתה יכול למשל לייסד מגזין אינטרנט בנושא של ארוחות גורמה, או מגזין בנושא של רכבי שטח. מגזין אינטרנט כלכלי, או מגזין בעניינים של נשים. זה לא משנה מהו התחום, אבל חשוב שיהיה תחום, ולא משהו כללי. המגזין נשלח לכל מי שנרשם כמנוי. שים לב, אפשרות אחת היא לגבות דמי מנוי מאלה שנרשמים למגזין, ולהרוויח מדמי המנוי. אפשרות שנייה היא להציע את המגזין חינם. אם המגזין מוצע חינם מהיכן תגיע ההכנסה, איפה הכסף? ובכן, פשוט מאוד, בדיוק מאותו מודל עסקי של עיתון ישראל היום, שהוא אגב מודל מאוד מתוחכם. אני בטוח שיצא לך להחזיק בידך את העיתון היומי הזה, אשר מחולק בכל יום במאות אלפי עותקים חינם. מהו המודל העסקי של העיתון? פרסומות. העיתון אינו גובה תשלום מציבור הקוראים תמורת הזכות לקרוא בו, אלא מחולק חינם לכל דכפין. כל אחד מוזמן לקבל עותק ללא תשלום. ישראל היום השיג תוך זמן קצר מה שמאות עיתונים ניסו בעשרות שנים להשיג, רייטינג ! בשעה שהתפוצה של העיתון גדלה, כך המפרסמים בעיתון מקבלים חשיפה רבה יותר, והמודעות שלהם מגיעות לקהלים אדירים. מגזין דיגיטלי, יפה מרהיב, משובץ בתמונות שובות עין, עשוי להיחטף כמו לחמניות טריות. היתרון הגדול מבחינת המפרסמים הוא שקיפות, הם מקבלים נתונים כמה מנויים נרשמו לקבלת המגזין. המנויים אגב מקבלים את המגזין בתיבת האימייל שלהם, פעם בחודש, או פעם בשבועיים, תלוי בתדירות בה יוצא המגזין לאור. ברגע שכבר יש לך אלף מנויים אתה יכול להתחיל לגייס מפרסמים ולעשות כסף, כמובן שככל שכמות המנויים תגדל, כך תהיה נכונות של המפרסמים לשלם יותר כסף תמורת שטח פרסום במגזין.

ולבסוף, טיפ מעולה להרוויח כסף מתוכן קיים. אם כבר יצרת תכנים משלך, אולי כתבת ספר דיגיטלי, או אתר אינטרנט, אתה יכול להגדיל את התפוקה על ידי יצירת תוכן מתורגם לאנגלית, ולנסות לפרוץ אל השוק העולמי. האינטרנט הוא הפלטפורמה המושלמת לעשות עסקים בחו''ל, מבלי הצורך לנסוע לחו''ל. ניתן לעשות זאת די בקלות. אם אתה מסוגל לתרגם לאנגלית את התכנים שלך בעצמך, זה מעולה, אבל גם אם לא, הרי שניתן לשכור מתרגם מקצועי שיעשה את העבודה, לפעמים מדובר באפשרויות לרווחים אדירים שאפילו לא חלמת להרוויח.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.