כתיבת ספר

כתיבת ספר

0 Comments
אם נושא של כתיבת ספר מעניין אותך, כדאי שתמשיך לקרוא עד הסוף. האם אפשר להרוויח כסף מכתיבת ספר? למרות הזמנים הקשים, והמבצעים של רשתות הספרים הגדולות, עדיין אפשר להרוויח מכתיבת ספר, כמובן בתנאי שעושים את זה בדרך הנכונה.
לכתוב ספר ולהרוויח

ראשית, עליך להחליט האם אתה מעוניין לכתוב ספר אינפורמציה, רומאן רומנטי, רומאן מתח, או מדע בדיוני? ישנם סגנונות נוספים, ולא הזכרנו אותם כאן, מכיוון  שאנו מתמקדים בסגנונות הפופולריים ביותר שעושים את הכסף הרב ביותר.

כדי לכתוב צריך קודם לקרוא. ממש כפי שאדם שמעולם לא שמע מוזיקה, לא יהיה מסוגל לכתוב מוזיקה. לפחות לא מוזיקה פופולרית בעלת מבנה מודרני, שיש לה סיכוי להימכר ולעשות כסף. קרא ספרים בז'אנר בו אתה מעוניין לכתוב, אבל גם קרא ספרים מז'אנרים אחרים. מדוע לעשות זאת? מכיוון שזה יעניק לכתיבה שלך נופך מיוחד. למה זה דומה? לאמן ששומע סגנונות שונים של מוזיקה, ואז משלב מוזיקה קלאסית עם נגיעות מזרחיות, ואז מתקבלת מוזיקה חדשה ומעניינת. אתה מבין, כאשר אתה קורא הרבה מאוד ספרים, באופן לא מודע, אתה קולט הרבה מאוד דברים. אתה מבין באופן אינטואיטיבי כיצד בנוי ספר, אתה קולט את האמצעים האמנותיים, את העושר הלשוני של השפה ואת הסגנון. כך שלאחר מכן, בעת מעשה הכתיבה כל אלה באים לידי ביטוי.

כמי שכבר כתב ספר, רומאן מתח בהיקף של 313 עמודים, ועוד הרבה מאוד ספרי הדרכה אחרים, אני רוצה לתת לך עצה, שייתכן שבהתחלה תישמע לך משונה או מוזרה במידה זו או אחרת, אבל בשבילי לפחות זה עובד מעולה. העצה היא שתתיישב לכתוב, מבלי לחשוב הרבה, פשוט כתוב. אני ממליץ מאוד שתלמד כתיבה עיוורת, אם אתה מיומן בהקלדה עיוורת, שים את האצבעות על המקלדת, ופשוט תתחיל לכתוב את הסיפור שלך כמעט בלי מחשבה, תן לתת ההכרה שלך להוביל אותך. אתה תהיה מופתע עד כמה השיטה הזאת עובדת, ממש כמו קסם. הרעיונות פשוט יישפכו אל העמוד, המילים והמשפטים יימלאו עמודים מרתקים. בשלב זה אל תחשוש משגיאות כתיב, שגיאות תחביר, או שגיאות בניסוח, פשוט שחרר וכתוב. העריכה תתבצע בשלב מאוחר יותר.

כמה מילים הספר צריך להכיל? זאת שאלה קצת טריקית, אבל כדי שתדע מתי אתה באמת מחזיק בידך טקסט שאפשר לקרוא לו ספר, אז התשובה היא שהספר אמור להכיל משהו בין  40,000 מילים ל 100,000 מילים. אם אתה כותב את הספר בתוכנת וורד, סמן את הטקסט הכתוב, ובתפריט כלים, ספירת מילים, וורד יחשב עבורך את מספר המילים המופיעות בספר שכתבת עד כה.

טריק נוסף -  בלילה כשאתה הולך לישון, חשוב על העלילה של הספר, תחשוב על הדמויות על ההתרחשויות, פשוט תגלגל את הסיפור במוחך ותראה את הכול חי בעיני רוחך. בבוקר כאשר אתה מתעורר, מייד תתחיל לכתוב. השיטה הזאת פועלת, ואתה תתפלא איזה רעיונות נפלאים יעלו על הכתב.

כתיבת ספר היא תהליך, ובעיקר כאשר מדובר בספר בהיקף של מאות עמודים. שב לכתוב בכל יום, גם אם יצרת עמוד אחד בלבד ביום, הרי שיש לזה ערך, בכל עמוד שנכתב המשימה מתקדמת, עד שלבסוף מתגלה הספר המוגמר.

הורד את הספר חינם


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.