להרוויח מספר דיגיטלי

להרוויח מספר דיגיטלי

0 Comments
על פי מחקרים אנו יודעים שלקוחות באנגליה ובארצות הברית נוטים לרכוש מוצרים דיגיטליים, וזה מסביר את הצלחתם של האיבוק, ספרי ה PDF והמוצרים הדיגיטליים שנמכרים באתר קליקבנק למשל. בקליקבנק מוכרים ספרי מידע. אין מדובר בספרי פרוזה וסיפורים, אלא ספרים עם מידע ספציפי כמו איך להרוויח כסף, איך לעבוד מהבית ולהרוויח, איך לסחור בבורסה, איך לרזות, איך לקדם אתרים וכדומה. אך כבר השנה התחולל שינוי דרמטי בארצות הברית בשוק ספרי הפרוזה והסיפורים. פתאום מכירות הספרים הללו בפורמט הדיגיטלי עקפו את המכירות של הספרים המסורתיים המודפסים. לעומת זאת בארץ אנו רואים שאנו עדיין רחוקים מהיעד הזה. בארץ אנשים הרבה יותר שמרנים ומעדיפים לקרוא את הספרים שלהם מודפסים. זוהי הסיבה שבארץ עדיין השוק של הספרים הדיגיטליים כמעט ולא קיים. הוצאות הספרים הגדולות ממשיכות להדפיס ספרים כרגיל כאילו אנו בעיצומה של המאה ה 20, ומתעלמים מהאפשרות הדיגיטלית. אם אנו נתקלים בספרים דיגיטליים בעברית הרי שאלה הם ספרים שנכתבו על ידי סופרים עצמאיים ויזמים עצמאים שהשכילו לנצל את הטכנולוגיה על מנת לייצר בעלות אפסית ספר. היתרונות של הספר הדיגיטלי רבים.

איבוק, ספר דיגיטלי
נאמר שכתבת ספר ואתה מעוניין להעניק את הספר הזה מתנה ללקוחותיך, לרגל ראש השנה. נאמר שיש לך מאגר של 2000 לקוחות. אם תצטרך להדפיס את הספר זה יעלה לך הרבה כסף, כל עותק עולה כסף, מישהו יצטרך להוביל את הספרים אליך, תצטרך לאחסן את הספרים הללו. השלב הבא יהיה לשלוח את הספרים אל ביתם של הלקוחות. לארוז כל ספר בנפרד (האריזה עצמה עולה כסף), ולשלוח את אלפי הספרים הללו ללקוחות (דמי משלוח עולים כסף). מעבר לכך נחוץ לשכור אדם אשר ינהל את כל הפעולה של אריזת אלפיים הספרים, והדבקת הכתובות של הלקוחות על כל חבילה. זוהי עבודה רבה מאוד, שאפילו אם תעשה אותה בעצמך, הרי שתצטרך להקדיש לכך כמה ימי עבודה. מצד שני אם יצרת ספר בפורמט PDF, כל מה שעליך לעשות הוא להעלות אותו אל האתר שלך, או לארח אותו באתר שיתוף קבצים, ולשלוח את הלינק להורדת הספר אל כל רשימת התפוצה שלך, באמצעות האימייל. במקרה זה סיימת את כל התהליך, בעבודה של כמה דקות, וללא כל עלות כספית.

דוגמה לספר שכזה הוא הרומן המצליח תאהבי אותי לנצח, שזכה עד כה לתפוצה של יותר מ 5,000 עותקים. כלומר הורדות מהאינטרנט. אני מייד אתן לכם לינק ישיר להורדת הספר כדי שתוכלו להתרשם. אילו מחבר הספר היה צריך לשכפל 5000 עותקים הוא היה משקיע לפחות 100,000 שקלים, כאן ההשקעה הכספית היתה אפסית. רק כדי לסבר את האוזן אילו בעולם האמיתי הספר היה נמכר ב 5,000 עותקים הרי שהוא היה נחשב להצלחה גדולה, ולרב מכר. אבל כאשר מדובר בספר דיגיטלי צריך לקחת בחשבון שהרבה מאוד אנשים משתפים את החברים שלהם, שולחים להם את הלינק להורדת הספר, או שפשוט שולחים להם באימייל את הספר עצמו, כך שהספר מגיע לעשרות אלפי אנשים.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.