להשיג כסף

להשיג כסף

0 Comments


הרצון להשיג כסף קיים משחר תולדותיו של האדם, כבר תקופה הקדומה אנו עדים לחשיבותו של הממון. אפילו בתנ''ך שהוא ספר הספרים והמורשת העתיקה המפוארת ביותר של עם ישראל, מופיעה המילה כסף עשרות פעמים. בכלל בספר התנ''ך מוזכרים חפצים בעלי ערך כמו זהב, ויהלומים. כשמלכת שבא באה לבקר את שלמה המלך החכם באדם, על מנת לנסות אותו בחידות ולבחון את חכמתו המפורסמת, היא מגיעה עם שיירת גמלים הנושאת בשמים וזהב רב מאוד, ואבן יקרה. כמו שכתוב: "וַתִּתֵּן לַמֶּלֶךְ מֵאָה וְעֶשְׂרִים כִּכַּר זָהָב, וּבְשָׂמִים הַרְבֵּה מְאֹד--וְאֶבֶן יְקָרָה"
להשיג כסף
אברהם רוכש את מערת המכפלה מעפרון החיתי בארבע מאות שקל כסף. כמובן שאין מדובר בשקלים שיש לנו כיום, אלא במשקל של המתכת היקרה הנקראת כסף. בבית המקדש היו כלים של כסף וזהב. במקרא כאשר מוזכר כסף מתכוונים למתכת היקרה. איך אפשר לדעת? כי פעמים רבות המילה מופיעה צמודה למילה זהב, ואלה הן מתכות אשר היו נהוגות בעולם העתיק. כמובן שמדובר במתכות הנחשבות יקרות גם בימנו אנו. עם הזמן החלו לייצר מטבעות עשויות מהמתכת שנקראת כסף, ולכן קראו למטבעות כסף, אבל היו גם מטבעות זהב וגם מטבעות נחושת. עם הזמן המונח "כסף" הפך למטבע לשון, וקוראים לו כך גם שמדובר בשטרות.
אם בעולם העתיק אנשים ניסו להשיג כסף וכמה שיותר, הרי קל וחומר שבימנו, בעידן השפע הקידמה והטכנולוגיה, יתעורר רצון אף גדול יותר להשיג סכומי כסף גדולים. אם נחשוב על זה לרגע, הרי בעולם העתיק אפילו אם היית עשיר גדול, מה כבר יכולת לעשות עם הרכוש הרב שלך? אז אולי היית אוכל ארוחות דשנות, בשעה שהיו רבים אחרים שכל שאכלו היה לחם ומעט ירקות. בתור עשיר בעולם העתיק, היו לך סוסים חמורים וגמלים, כך שלא היית צריך ללכת ברגל כמו דלת העם. יחד עם זאת למרות כל עושרך, לא היתה לך מקלחת עם מים זורמים בבית, ובוודאי שלא ג'קוזי. לא היית יכול לצפות בתוכניות טלוויזיה מעניינות (אפילו לא באח הגדול). לא היו לך אפילו שרותים מסודרים שאפשר להוריד את המים. עם כל העושר שלך אפילו פעם אחת לא טסת לחו''ל ולא אכלת במסעדת גורמה. מה שאני בעצם רוצה לומר הוא שכיום הכסף קונה הרבה יותר. וזוהי הסיבה לתשוקה החזקה להרוויח יותר, לעשות יותר כסף, ולהשיג עוד ועוד מהשטרות הללו שקונים הרבה מאוד דברים טובים בחיים.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.