לעשות כסף מכתיבה

לעשות כסף מכתיבה

0 Comments
-->

אנשים רבים כותבים מאמרים סיפורים ושירים להנאתם הפרטית. זה הוא תחביב לשעות הפנאי, אך ההנאה גוברת בעשרות מונים כאשר אותה יצירה או מאמר מתפרסמים ברבים. כאשר אתה כותב משהו לפרסום, אחד הדברים החשובים ביותר הוא איכות העבודה שלך. תאר לעצמך לרגע שבעיתון גדול כמו ידיעות אחרונות או מעריב, היו מתפרסמות כתבות עם שגיאות כתיב ותחביר, מנוסחות ברמה של ילד בכיתה גימל, האם היו קונים לעיתונים הללו? עליך לכתוב מדויק ברור ולעניין, באופן מקצועי ממש כפי שעיתונאי בעיתון גדול כותב. כדאי להקדיש את הזמן על מנת להוציא תחת ידך מאמר מנוסח היטב. לעולם אל תחשוש מלשפר את מה שכבר כתבת, וללטש שוב ושוב, עד שתגיע למוצר סופי איכותי. כתוב כאשר רוח ההשראה פוקדת אותך, אבל כתוב גם כשזה לא קורה. למעשה, נסה לכתוב משהו בכל יום. עצה טובה שאני יכול לתת לך כבר עכשיו היא ללמוד כתיבה עיוורת, כך שתהיה מסוגל להקליד במהירות רבה, ובקלות רבה.
לכתוב ולהרוויח
ההתפתחות הטכנולוגית והפופולריות של האינטרנט הוציאו מיליוני כותבים מאלמוניותם המוחלטת. רבים הבינו שעכשיו עומד לרשותם פורמט דיגיטלי המאפשר להם לעשות משהו שתמיד השתוקקו לעשות - לפרסם את מה שהם כתבו ברבות השנים. הפורמט הזה כמובן הוא רשת האינטרנט. בתקופתנו כל מי שיש לו משהו לומר, יכול לומר אותו באינטרנט ולהגיע לאלפי אנשים, ולעתים למיליוני אנשים, בקלות רבה.

כאשר אתה בוחר בקריירה של כתיבה האפשרויות הפתוחות לפניך אינסופיות. אתה יכול להרוויח כסף מפרויקטים שונים ומגוונים. אתה יכול להפוך את הכתיבה למקור הכנסה מצוין. מרבית הכותבים הלא מקצועיים, ששואפים לקריירה בתחום, ממשיכים להחזיק במשרה קבועה במהלך היום, וכותבים בשעות הערב, בשעות הפנאי, בסופי שבוע ובחופשות. זוהי דרך טובה "לבדוק את מים" ולהיווכח לגבי האפשרויות הגלומות בכך, וגם בדרך לייצר הכנסה פסיבית, לצד המשכורת הקבועה.

זוהי אחת מעובדות החיים שכדי לשפר את יכולות הכתיבה שלך, עליך לקרוא המון. זה בדיוק כמו שכל אלה שכותבים מוזיקה ויוצרים מוזיקה, הם חובבי מוזיקה מושבעים, וזאת אחת האהבות הגדולות שלהם בחיים. הם פשוט נהנים להקשיב למוזיקה, ושם התחיל הרצון שלהם ליצור מוזיקה. הקריאה מעשירה לא רק את אוצר המילים שלך, אלא אף את הפרספקטיבה שלך, והיכולת שלך לכתוב על דברים מזוויות שונות. הקריאה מעניקה לך ערכים שאפילו אינך מודע להם, וכאשר אתה כותב משהו בעל ערך אמיתי, באופן תת הכרתי אתה עושה שימוש בטכניקות ואלמנטים שהטמעת בזמן הקריאה,  מבלי שבכלל תהיה מודע לכך. כאשר אתה כותב, עליך לכתוב באופן מרתק ומסקרן, כך שכל משפט יעורר סקרנות להמשיך ולקרוא עוד ועוד. אתה מבין, אם לא תצליח למשוך את תשומת הלב של הקורא מהמשפט הראשון, הוא לא ימשיך לקרוא. זה התפקיד שלך ליצור עניין לעורר סקרנות ולגרום לקורא לדעת יותר, ולהמשיך הלאה. כך שכל משפט ימשוך את המשפט הבא אחריו. לך עם התחושות שלך ועם האינטואיציה שלך, ותלמד עם הזמן מה נכון ומה לא, מה מתאים יותר, ומה מתאים פחות. אם אתה אדם בעל חוש הומור אל תחשוש לעשות שימוש בכישרון שלך, ולהוסיף נימה הומוריסטית לכתיבה, קוראים אוהבים את זה מאוד, וזה בהחלט יוסיף ערך ליצירה שלך, בדיוק כפי שתבלין טוב מוסיף טעם לתבשיל. סגל לך סגנון כתיבה ייחודי משלך, כזה שיביע את קולך הפנימי ויהיה מזוהה עמך.

אל תשכח את הדקדוק. אם כבר הספקת לשכוח את חוקי הדקדוק העברי, כדאי שתחזור אל ספרי הדקדוק של בית הספר. רענן את הידע שלך לגבי מבנה תחבירי של משפט, לגבי דגשים, ניקוד, ופיסוק. חשוב לדעת מתי צריך להופיע פסיק, ומתי צריכה להופיע נקודה. ועוד דבר חשוב, דאג לכך שתהיה לך סביבת עבודה נוחה ושקטה כדי לעבוד ללא הפרעות.

אחת הדרכים להרוויח כסף מכתיבה היא להיות פרילנסר, כלומר אחד שכותב בעבור אחרים תמורת תשלום. אתה יכול לכתוב ברכות ואיחולים מותאמים אישית לחתונה, בר/ת מצווה, ימי הולדת, ושלל אירועים משמחים אחרים. יש ביקוש רב לברכות מעין אלה בעיקר לדרשות לבר/ת מצווה. כאשר אתה כותב ברכות כאלה, עליך לפנות אל הצד הרגשי של המאזין, כתוב כך שתעורר רגשות. ללא ספק במקרה זה כתיבה סנטימנטלית תקלע למטרה. כתוב בתבונה וברגישות. מה לא הייתי מציע לך לכתוב? אם המטרה של הכתיבה שלך היא לעשות כסף, ובזה אנו הרי עוסקים, הרי שכתיבת שירה אינה בראש סדר העדיפות. מרבית האנשים שכותבים שירה לא מצליחים לעשות מזה אפילו אגורה אחת, וזה במקרה הטוב. אני מכיר כמה שהתעקשו בכל זאת לפרסם את השירה שלהם בספר מודפס, ונחלו הפסדים כבדים. ככלל, שירה לא נמכרת היטב,וספרי שירה אינם נחטפים בחנויות הספרים. הבודדים שקונים ספרי שירה, רוכשים את הכתבים של הסופרים הגדולים הידועים ביותר, סופרים שמרביתם כבר הלכו לעולמם.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.