איך להשיג כסף:

איך להשיג כסף:

0 Comments
-->

אבל איך להשיג כסף? שאלה אותי אישה בת 35 שעובדת קרוב לעשר שנים בסוכנות ביטוח. במקרה שנינו חיכינו באותו תור לבנק. היא, כדי למשוך כסף, ואילו אני כדי להפקיד שיק לפקודתי. "את רואה מה ההבדל בינינו," אמרתי לה, "אני מפקיד כסף לחשבון הבנק שלי, מגדיל אותו, ואילו את מושכת כסף מתוך חשבון הבנק שלך, ומקטינה אותו. מפה לשם השיחה קלחה ושרית התעניינה בצ'קים שאני מקבל בתיבת הדואר שלי. "גם את יכולה לקבל כאלה שיקים," אמרתי לה. המשפט הזה עוד יותר עורר את סקרנותה. "מתאים לי," היא אמרה. לאחר שיצאנו מסניף הבנק, ישבנו בבית קפה באזור, ושוחחנו. זאת היתה שיחה מאוד מעניינת. ולמה אני מספר לך על זה, כי הדוגמה של שרית הדגימה לי בדיוק עד כמה אנשים חסומים בנושא של כסף. שרית רגילה לקום בבוקר, לארגן את הילדה שלה לבית הספר, להתארגן בעצמה ולצאת ליום עבודתה. ההכנסות שלה הן המשכורת שהיא מקבלת במקום עבודתה באותו משרד ביטוח. היא חיה מחודש לחודש, מגדלת את הילדה שלה לבדה, משלמת דמי שכירות ואת כל ההוצאות שכולנו מכירים, כולל רכב, והיא בקושי שורדת כלכלית.


"את יכולה להשיג כסף מעבר לשעות העבודה הרגילות שלך," אמרתי לה. והדברים בהתחלה בכלל לא נקלטו בהכרתה. היא כל כך התרגלה לעבודה של 9 שעות ביום, ומשכורת חודשית, עד שהיא אפילו לא היתה מוכנה לרעיון שאפשר להרוויח יותר מאותה משכורת חודשית. התערבתי איתה שאני יכול להראות לה תוך חצי שעה מספר אפשרויות להגדיל את הכנסתה, ולהפסיק להיות בסכנה של חובות ושל מינוסים.
איך להשיג כסף



סיור קצר בביתה העלה שיש לה ערימות ספרים במצב מעולה, שמונחים בתוך קרטון (היא כבר קראה אותם ולעולם לא מתכוונת לקרוא שוב). התחלנו לאסוף בגדים טובים שהיא כבר לא לובשת, צעצועים של הילדה שאין לה יותר בהם צורך, וזוגות נעליים רבות שהיא כבר לא נועלת מזמן. היה שם גם תיק של לואי ויטון שהיא קיבלה במתנה מאחד החברים שלה, שבינתיים כבר התחתן. ניסחנו תוך 5 דקות דרך המחשב, מודעות שמכריזות על בזאר בביתה, שיתקיים בעוד שבוע. "את המודעות האלה את מפרסמת בלוחות המודעות של כל הבניינים בשכונה," אמרתי לה, "אנחנו עושים בזאר למכירת כל החפצים המיותרים שלך, ונראה כמה כסף תקבלי. הרי את לא משתמשת בכל הדברים הללו, והם סתם תופסים מקום."


זאת היתה ההתחלה, אבל החלק הבא היה כבר מדהים באמת, שאלתי את שרית מהם התחביבים שלה, ומה היא אוהבת לעשות בשעות הפנאי. "תכף תראה," אמרה שרית, והוציאה מתוך המקרר עוגת מרהיבה, היא חתכה עבורי נתח והניחה לפני. אני רוצה לומר לכם שעוגה כזאת נהדרת, עוגה כזאת מדהימה לא טעמתי כבר המון זמן. זה פשוט היה טעם גן עדן. "את כישרון מבוזבז," אמרתי לה, "והכי גרוע זה שאת לא מבינה שהכישרון שלך באפייה יכול לא רק לסגור לך את המינוס, אלא גם לממן לך את החופשה הבאה בחו''ל."


"על מה אתה מדבר?" אמרה שרית בתמיהה, וכיווצה את שתי גבותיה. "מה, אתה חושב שאני אתחיל עכשיו לאפות עוגות לכל השכונה, ולמכור את זה?"


"לא על זה חשבתי," השבתי לה, "למרות שגם זה יכול להיות רעיון לא רע. אבל את יודעת מה, יש לי רעיון הרבה יותר טוב מזה, וזה ייצר לך הכנסות יפות בהרבה מאשר למכור עוגות."


"נו, דבר," אמרה שרית בקוצר רוח.

"מה שאני מציע," אמרתי לה, "תראה, אני רואה שאת אישה מאוד אינטלגנטית, וכושר הביטוי שלך בעל פה מעולה, אני מציע שברגע זה נחזור אל המחשב וננסח לך עוד מודעה אחת, שמפרסמת סדנא לאפיית עוגות מדהימות. יש לי אפילו שם מתאים, נקרא לזה, סודות אפיית העוגות המדהימות של שרית. יש לי הרגשה שזאת הולכת להיות הצלחה עצומה. מעבר לכך, אני אלמד אותך להקים בלוג שבו תציגי תמונות של העוגות, ותעזרי לאנשים שרוצים ללמוד לאפות עוגות."


"רגע אחד," אמרה שרית, "אבל אם אני אפרסם את המתכונים בבלוג, אף אחד לא ירצה להגיע לסדנת האפייה."


"זאת טעות גדולה לחשוב כך," השבתי לה, "אדרבה, אנשים שיגיעו לבלוג שלך, ירצו לדעת יותר ללמוד יותר, ומכיוון שאת המומחית הם ירצו לבוא אלייך וללמוד היישר מפיך את סודות אפיית העוגות המדהימות שלך.


האמת שהיו לי עוד הרבה עצות ודרכים להציע לשרית, אך מכיוון שהיא כבר נתפסה לעניין ביצוע הסדנא והתחילה לאסוף את כל המתכונים שיש לה ולארגן אותם, החלטתי שבשלב זה, זה בהחלט מספיק. חזרתי לביתי בהרגשה טובה שעזרתי היום לאישה חד הורית, והמשכתי לענייני, האמת כבר שכחתי מכל הסיפור, עד שבאחד הימים, זה היה, בערך כחודש וחצי מאז אותה הפגישה, ומי על הקו אם לא שרית?


"היי," שמעתי את קולה מתרונן מהעבר השני של הקו. לאחר כמה חילופי מילות ברכה, מה נשמע ומה שלומך, שאלתי אותה איך היה הבזאר. "אה, לא משהו," היא אמרה, "הצלחתי להוציא מזה רק 480 שקלים בסך הכול."


"זה הכול?" שאלתי באכזבה.


"כן," היא אמרה, "אבל נחש מה? עשיתי אלף חמש מאות שקלים מסדנת סודות אפיית העוגות המדהימות של שרית. ועוד לפני שפרסמתי סדנא נוספת, כבר התמלאה ההרשמה למחזור השני. זה מדהים! תודה על העצה, אין לך מושג, איך הצלת אותי. אני יכולה לעשות שתי סדנאות בכל חודש, ולהרוויח עוד 3,000 שקלים הכנסה נוספת, בשעות הערב."


"אז עכשיו את כבר לא שואלת יותר איך להשיג כסף?" אמרתי.

"חחחח," נשמע קול צחוקה המתגלגל, "עכשיו אני יודעת בדיוק איך להשיג כסף."


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.