השביל הסודי אל הכסף וההצלחה בחיים [שיעור מרתק לחיים]

השביל הסודי אל הכסף וההצלחה בחיים [שיעור מרתק לחיים]

0 Comments

זה קרה כשהייתי תלמיד בחטיבת הביניים. 

בית הספר היה במרחק של כעשרים דקות הליכה מהבית שלי. לא נסעתי בתחבורה ציבורית ולא היתה הסעה. 20 דקות הליכה זאת לא דרך קצרה.

אבל באחד הימים גיליתי תגלית מדהימה.

מצאתי שביל סודי. שביל קיצור שניתן היה לעבור דרכו ולהגיע ליעד תוך 7 דקות בלבד. הייתי מאושר עד השמיים. זה אפשר לי לישון 13 דקות נוספות. אם גם אתה אוהב לגנוב עוד כמה דקות מתוקות בשנת הבוקר שלך, אז אני בטוח שאתה מבין למה אני מתכוון.

אבל היתה בעיה אחת.

השביל חצה שדה, ונאלצתי לעבור בתוך צמחייה סבוכה וקוצנית. זה היה החיסרון הבולט של קיצור הדרך. לא קל היה לפלס את דרכי בתוך הצמחייה העבותה. נשרטתי, והאטתי את הקצב כדי לא להיפצע מהקוצים. חשבתי על כך שאילו יכולתי לרוץ חופשי בלי כל הצמחייה הסבוכה הזאת הייתי מגיע תוך 5 דקות.

אבל דבר אחד משך את תשומת ליבי.

שמתי לב שככל שעברתי יותר פעמים בשביל הזה כך נוצר נתיב נקי מצמחייה. ראיתי שככל שאני דורך יותר, מתחיל להיווצר מין שביל בתוך הצמחייה הסבוכה. 

הרעיון הגדול


ישבתי וחשבתי


















ואז הבריק במוחי רעיון.

ידעתי שיש עוד 5 תלמידים בשכונה שהולכים ברגל אל בית הספר. קראתי להם וסיפרתי להם על השביל  הסודי. הם שמחו בטירוף, התלהבו, וטפחו לי על הכתף. הפופולריות שלי נסקה לשחקים.

החברים עברו שם בכל יום. תוך פחות משבוע ימים, נחצה שביל יפה וגדול. לרגע זה הזכיר לי את נס ים סוף. עברנו בשביל כשמשני צדיו עשבי פרא וקוצים, כמו שבני ישראל עברו בחרבה בין שני קירות מים.

אז למה אני מספר לך את כל זה?
יש אנשים שחושבים שהכול בחיים מוגבל. אם חלילה מישהו אחר ירוויח, זה יבוא על חשבונם. אם חלילה עוד מישהו ילמד לעשות מה שהם עושים, הוא יסכן את פרנסתם, וזה לא כך.

מי שקרא את ספרו של וואלאס ד. ווטלס  "מדע ההתעשרות" יודע שהחומר הנטול צורה ביקום, אינסופי, ולעולם לא מתכלה.
כאשר הוא כתב את זה בשנת 1911 היה קשה להבין את זה.
איך זה יכול להיות שהמשאבים בלתי מוגבלים? מה, הנפט לא ייגמר יום אחד? יגיעו שנות בצורת, ועדיין יהיו מים?

יש אינספור הזדמנויות



הזדמנות


























אבל בימנו אנו רואים עדויות לתיאוריית השפע של וואטלס.
הוא אמר שתמיד יימצאו משאבים חלופיים. כבר אנו רואים תחליפי אנרגיה לנפט. מכוניות היברידיות. אנו רואים שמתפילים מי ים, כך שבצורת אין פירושה מחסור במים.

בעבר חשבנו שהטכנולוגיה מעלימה מקצועות שלמים, אבל פתאום נוצר עולם חדש, עולם האינטרנט, שפתח אינספור הזדמנויות, אפשרויות ומקצועות חדשים. יש רבבות מיליונרים שמסתובבים בעולם בזכות האינטרנט.

זה תמיד מדהים אותי לראות איך אנשים מסוימים שהבינו איך לעשות כסף נוטים לשמור את הקלפים צמוד לחזה. אפילו אתרים שמדברים על עשיית כסף, לא חושפים את התמונה כולה, בבחינת חושף טפח ומסתיר טפחיים

דבר אחד למדתי עם השנים. למדתי שחוקי הכסף וחוקי היקום מראים לנו אחרת. לגמרי אחרת. חוקי הכסף מראים לנו שזה הפוך ב- 180 מעלות.

למדתי שכאשר אתה משתף אחרים בסודות ומשפר את חייהם, תמיד גם אתה תרוויח מזה. זוהי הסיבה שאני משתף אותך בידע המצוי ברשותי. ואני יודע שככל שאעזור ליותר אנשים, כך אני אצליח יותר.

בשורה התחתונה,
זוהי סיטואציה בה אין אחד שמרוויח על חשבון מישהו אחר.
בסיטואציה הזאת כל הצדדים יוצאים נשכרים.

אז אם פעם הססת אם כדאי לעזור למישהו, או לגלות לו סוד מקצועי, אל תחשוש, אתה לעולם לא תפסיד מזה. להפך, רק תרוויח.

ספרו לי מה אתם חושבים על זה.
אפשר להשאיר תגובה, או לשתף.

יוסי נפקר
Yossi Nafkar


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.