29 דרכים לחסוך כסף – קל ופשוט

29 דרכים לחסוך כסף – קל ופשוט

8 Comments

איך לחסוך 46,632 שקלים בשנה

ב

מאמר מקיף זה אני רוצה לדבר על חיסכון צרכני, ואיך זה יכול לעזור לכם להשאיר יותר מזומנים בארנק שלכם. עשו שימוש בהדרגה בטיפים הללו. אי אפשר ליישם הכול בבת אחת, אבל אם בכל פעם תבחרו בדרך אחרת לחיסכון, לאט לאט תגלו שנשארים  לכם יותר מזומניםהמשפט הישן והשחוק, רומא לא נבנתה ביום אחד, עדיין רלוונטי גם כאן. כי חשבון הבנק שלכם לא ישתנה ביום אחד. זכרו! כל שקל שנחסך הוא שקל אחד יותר ממה שהיה לכם  קודם. אני אראה לכם  כיצד חסכון קטן יכול להצטבר במהירות לסכום גדול

כדי לחסוך נחוץ רצון חזק, החלטיות ויצירתיות. הבשורה הטובה היא שברגע שתתחילו לחסוך, תרגישו הרבה יותר טוב לגבי עצמכם, תיהנו מחיים חופשיים מחובות, ובעיקר תיהנו מרוגע ושקט נפשי. זה לעולם לא מאוחר להתחיל, וזה לא משנה הגיל. עכשיו הוא הזמן הטוב ביותר להתחיל.

בשלב מסוים היה ברור לי שאני מוציא הרבה מאוד כסף. במשפחה קטנה של אב אם ותינוקת, בכל חודש התעופפו להם כ 3,000 שקלים במזומן, ועוד כ 5,000 שקלים באשראי. וזה עוד לא לפני שבכלל דיברנו על משכנתה. זה היה הרגע שהתחלתי לבדוק את ההוצאות, וגיליתי כמה דברים מדהימים. השקעתי בזה זמן מחשבה ובדיקה מעמיקה ואני רוצה לשתף אתכם במה שגיליתי. אני בטוח שתהיו מופתעים.


חשוב ביותר! התחייבו לבצע את השינוי

זה די קל ופשוט לחסוך כסף, ותוכלו להתחיל בזה החל ממחר בבוקר. כל מה שצריך לעשות הוא להתחייב לבצע את השינוי. נוכחתי לדעת שהמכשול הגדול ביותר עבור מרבית האנשים הוא הפחד משינוי.  התחייבו לשינוי. קחו על עצמכם את המשימה לעשות כל  מה שנדרש על מנת לחסוך. תאמינו לי ברגע שנכנסים לזה, ברגע שאתם בעניין, זה די קל.


1. חסכו בהוצאות הסלולרי והשיחות לחו''ל

חיסכון בהוצאות הסלולאר

בדקתי את חשבונות הסלולרי. זה היה די קל, מכיוון שאשתי ואני שילמנו יחד על חבילות סלולר סכום כולל של 210 שקלים. עברתי לחברה אחרת, והתחלתי לשלם רק 100 שקלים בחודש עבור שני הקווים. חיסכון של 100 שקלים בחודש, המסתכם בחיסכון של 1200 שקלים בשנה.
מכיוון שלאשתי יש משפחה בחו''ל, יצא שהיא דיברה בסכום ממוצע של 600 שקלים מדי חודש ליעדים בחוץ לארץ. היא מדברת דרך סקייפ, והיא מדברת דרך צ'טים בפייסבוק, אבל עדיין מדי פעם אין בררה אלא לדבר בטלפון. עשיתי סקר שוק קצר, ומצאתי שרות שיחות לחו''ל במחיר מוזל במאות אחוזים ממה ששילמנו עד כה. רשמנו את כל הטלפונים שברשותנו לשיחות לחו''ל באמצעות  018. הקורא החשדן יחשוב שאולי אני מקבל כסף על זה שאני מזכיר אותם כאן, אבל הסיבה שאני ממליץ עליהם היא שמצאתי שהם הזולים ביותר. עכשיו במקום 600 שקלים עבור שיחות לחו''ל ששילמנו בעבר, יוצא לנו חשבון בין 150 ל 200 שקלים. חיסכון של  יותר מ 400 שקלים בחודש, ופחות 4,800 שקלים בשנה.


 2. שלמו פחות על ארוחות

נהגנו לצאת פעמיים בשבוע למסעדות. החלטנו שבשנה הקרובה, רק באירועים מיוחדים כמו יום הולדת או יום נישואין, נצא למסעדה. בכל שאר הימים, מכינים אוכל בבית. התחלנו לבנות תפריטים קלים להכנה, שעולים לנו רק כמה עשרות שקלים. אני מכין פסטות יוצאות מן הכלל. והארוחה כולה יוצאת משהו כמו 17 שקלים. זוהי סעודה שמספיקה לארבעה אנשים, טעימה ומשביעה. אישתי מכינה מרק מעלף,  וסנדוויצ'ים מדהימים, ופיצוץ של פיצות בתקציב זעום. אנחנו פה ושם אוכלים חביתות לארוחת ערב עם ירקות, וזה הרבה יותר בריא  מלאכול בכל מסעדה ממוצעת, וכמובן הרבה יותר זול. בתחום המזון השגנו חיסכון של 800 שקלים בחודש, שזה יוצא חיסכון של 9,600 שקלים בשנה


3. קחו לעבודה אוכל מהבית

כמה פעמים בשבוע אתם מזמינים אוכל ממסעדה כאשר אתם בעבודה? אם מקום העבודה שלכם משלם עבורכם עבור הארוחה- אין בעיה הזמינו בכל יום. מצד שני אם הכסף הזה יוצא מכיסכם, כדאי לעשות כאן חושבים. ארוחה ממוצעת עולה כ 35 שקלים. אם אתם עובדים 23 ימים בחודש, הרי שהוצאות ארוחת הצהריים שלכם בעבודה עומדים על סך 805 שקלים. עבור מרבית האנשים זה לא מעט כסף.  אז מה הפתרון? להביא אוכל מהבית. אם זה קשה לכם לוותר על אוכל של מסעדות אז תביאו אוכל מהבית 3 פעמים בשבוע, ופעמיים בשבוע הזמינו מזון במסעדה. אני רוצה להעביר לכם כאן את המסר שמדובר בסעיף הוצאות נכבד, שיש היכן לחתוך ממנו, ולחסוך כסף טוב. מדובר בחיסכון של כ 500 שקלים בחודש ו 6,000 שקלים בשנה.



4. המבצעים מרוששים לכם את הכיס

רבים יאמרו לכם שאם  אתם רוצים לחסוך כסף קנו במבצע. ואני רוצה לומר לכם שהמבצעים דווקא עלולים לרוקן לכם את הכיסים.  אנשים  מבזבזים יותר מדי כסף בזמן של מבצעים, ושכרם יוצא בהפסדם. הטריק הוא לרכוש רק דברים שממילא הייתם קונים בלעדי המבצע. תמיד שאלו את עצמכם, אם זה לא היה במבצע האם הייתי קונה? אם התשובה חיובית, סימן שמדובר במוצר שממילא אתם זקוקים לו, בין אם יש מבצע ובין אם לאו. אם התשובה שלילית, סימן שנגררתם אחרי ההיבט הפסיכולוגי של המבצע, וסתם הוצאתם כסף טוב לריק. כאשר יש מבצע טוב באמת ההמלצה היא לרכוש פי חמישה מהרגיל וכך לחסוך סכום הגון. כאשר קונים חכם ניתן לחסוך כ 400 שקלים בחודש, ו 4,800 שקלים בשנה.


5. חיסכון בקניות בסופרמרקט

יש לי מקורות טובים יותר להתעדכן בחדשות מאשר העיתונים המחולקים חינם, יחד עם זאת, אני תמיד לוקח את העיתון החינמי. מדוע? יש שם קופונים. לפעמים מצאתי קופונים משתלמים מאוד, שחסכו לי כסף טוב. אל תהססו לעשות שימוש בקופונים.
בכלל בקניות בסופרמרקט ניתן לחסוך המון. האם קרה לכם שהגעתם לקופה וראיתם כל מיני מוצרים כאלה מונחים בצד. אלה הם מוצרים שאנשים התחרטו ברגע האחרון, ולא לקחו הביתה. אל תכניסו לעגלה דברים שלא תכננתם לרכוש מראש. יש שלל מבצעים מפתים, קנה שתיים וקבל עוד אחד חינם. ואתם מוצאים את עצמכם מביאים הביתה דברים שאין לכם צורך בהם, אבל קניתם כי זה היה במבצע. שמרו על הכסף שלכם! אני לעולם לא קונה בסופרמרקט באשראי. ולא כי אין לי כרטיס כזה, אבל אני יודע מתי לעשות בו שימוש ומתי לא. יש לזה היבט פסיכולוגי. כאשר אתם משתמשים במזומן, אתם מרגישים את הכסף, ובאופן לא מודע, שומרים עליו טוב יותר, ולא קונים דברים מיותרים.


6. כמה אתם מוציאים על בגדים?

בגדים ליום יום קונים ברשתות הזולות. למשל בהאנגר ניתן למצוא דילים טובים לבגדי יום יום לילדים, שממילא בשנה הבאה כבר לא ילבשו . הבגדים פשוט בשנה הבאה לא יתאימו להם יותר. חפשו סיילים ומבצעים גם בחנויות המותגים. מצאתי מבצעים נהדרים ברשתות קאסטרו ורנואר, אני לעולם לא משלם להם מחיר פרימיום, אלא רק מחירי סוף עונה. כתוצאה מהאסטרטגיה הזאת אני חוסך כ 1000 שקלים בשנה על ביגוד.


 7. קנו באיביי

התחלתי לרכוש מוצרים יומיומיים באיביי, כאשר הבנתי שזה עשוי לחסוך לי כסף. בעבר רכשנו בגדים עבור התינוקת שלנו, בשילב ובחנויות אופנה אחרות בארץ. מחיר הפריטים נע בין 80 ל 250 שקלים. אשתי ואני גילינו שיש שמלות מדהימות באיביי במחיר של 30 שקלים. שמלה כזאת בארץ  נמכרת בין 120 ל 150 שקלים. מאז אני קונה גם את סכיני הגילוח שלי דרך איביי וחוסך על כל קופסת 8 סכינים – 20 שקלים. לפני שאתה מבצע רכישה, בדוק האם המשלוח חינם. אם כתוב Free Shipping. חשוב לשים לזה לב, מכיוון שלפעמים מחיר המשלוח אף עולה על מחיר המוצר עצמו. כאשר כתוב שהמשלוח חינם, אתה יודע שאתה לא משלם אגורה יותר ממחיר המוצר שהוצג באתר.
הקניות באיביי חוסכים לי משהו כמו 150 שקלים בחודש, ו 1,800 שקלים בשנה


8. חסכו בהוצאות החשמל

ללא ספק החשמל יקר. צריכה של חשמל, גורמת לזיהום האוויר. חשבו על  כך, כאשר אתם חוסכים בצריכת החשמל אתם בעצם דואגים למדינה ירוקה יותר, ומצמצמים את כמות הזיהום. על הדרך אתם חוסכים גם כסף. בכל רגע שהנורות בבית דולקות, אתם משלמים כסף. בכל דקה שהחשמל בבית מופעל, יש מונה שמסתובב ומגדיל את החוב לחברת החשמל. זה אומר שבכל רגע נתון יש לכם הזדמנות להשאיר יותר שקלים בחשבון הבנק שלכם, במקום להעביר אותם לחברת האנרגיה. כל הסיפור הוא מודעות, ואני רוצה שתהיו ערים למנורות הדולקות בחדר, כאשר איש אינו שוהה בו, אני רוצה שתהיו מודעים למסך הטלוויזיה הדולק שעות, בשעה שאיש אינו צופה בו. בעבר הייתי שוכח כל הזמן לכבות את האור באמבטיה ובשירותים, כיום מכיוון שאני ער לכך, אני תמיד מקפיד לכבות את האור לאחר שאני יוצא מהחדר הזה.  הערנות הזאת, חסכה לנו כ 150 שקלים בכל חשבון חשמל, ו 750 שקלים בשנה




9. חסכו בהוצאות הגז

כאשר אתם מכינים פסטה, הרתיחו את המים במכסה סגור, רק לאחר הרתיחה, ולאחר שהטלתם את הפסטה פנימה, פתחו את המכסה. זה נשמע כאילו אני נכנס אתכם לקטנות, אבל מדובר בהקניית הרגלים טובים. ברגע שאתם רגילים למשהו אתם לא צריכים להקדיש לו מחשבה, אתם עושים זאת אוטומטית. כדי להפוך את זה להרגל, בהתחלה אתם צריכים לעשות את זה באופן מודע. ההרגל הזה חסך לי כ 30 שקלים בחודש, ו 360 שקלים בשנה



10. צמצמו בהוצאות הדלק

חסכו באנרגיית דלק, ותרמו לעולם נקי יותר. סעו לעבודה בתחבורה ציבורית. זה זול יותר, נקי יותר, אפשר לנמנם בדרך, חוסך גם הוצאות דלק וגם דמי חנייה. אל תשכחו שבנסיעה יומיומית לעבודה הרכש נשחק, ונזקק לתיקונים תכופים יותר. להיכנס למוסך זה לא זול במיוחד. מלאו אוויר בצמיגים נסיעה עם צמיגים עם אוויר חסר צורך אנרגיה רבה יותר. אל תתעצלו, תדלקו תמיד בשרות עצמי. צאו מהרכב, חלצו עצמות, ושלמו פחות על כל ליטר שאתם ממלאים. הימנעו מלתדלק בשבת, כי אז אתם משלמים תעריף גבוה יותר. השוו מחירים בין התחנות השונות. תתפלאו לגלות שיש הבדלים במחירים. מצאו תחנה זולה ותדלקו בה באופן קבוע. הכללים הללו חסכו לי כ 100 שקלים בחודש ו- 1,200 שקלים בשנה




11. צייתו לחוק וחסכו ימבה של כסף

איך ציות לחוק חוסך לכם כסף? אחד הדברים שלמדתי על בשרי הוא לציית לחוקים. ואני מתכוון לכל החוקים. לעצור עצירה מוחלטת של 4 גלגלים למראה השלט עצור, להחנות את רכבי אך ורק במקומות המותרים, וכאשר אני מחנה בכחול לבן תמיד להפעיל פנגו. כאשר אני לא מוצא מקום חנייה, אני מחנה בחניון זול, בתשלום של 10 שקלים. כהולך רגל אני אף פעם לא מתפתה לעבור באדום. כל זה חוסך לי הרבה מאוד כסף. חברים שלי מספרים לי שהם מקבלים דוחות חנייה במאות שקלים. אני מעדיף לשלם 5 שקלים ולסגור עניין. אני לעולם לא אומר לעצמי, אני  אחנה כאן  רק לכמה דקות, כלום לא יקרה. אין כזה דבר, אני מציית לחוק במלואו.

תמיד שלמו בזמן. אולי זה נשמע בנאלי ומובן מאליו, אבל זה כלל חשוב בחיים. כאשר אתם מאחרים בתשלומים, בסופו של דבר אתם משלמים יותר. עשו כל מה שביכולתם כדי לפרוע את כל התשלומים בזמן, ולהימנע מתשלום של קנסות פיגורים וריביות. זה כלל חשוב, שיעניק לכם שקט נפשי. חבר לעבודה סיפר לי שהצטבר לו חוב של  12,500 שקלים, והכל התחיל מדוח חנייה של 100 שקלים שהוא התעלם ממנו.  אני משתמש בשירות של פנגו, ומאוד ממליץ עליו. אין צורך לחפש כרטיסי חנייה, ומדחנים, מורידים את האפליקציה לסמרטפון, ומחנים את הרכב בכל מקום המסומן בכחול לבן, המורשה לחנייה. זה משתלם לי, וזה חוסך לי בערך  1,000 שקלים בשנה


12. כמה אתם משלמים על ביטוח?

אני בטוח שאין לכם מושג כמה כסף אתם משלמים על ביטוחים שונים. ואין לי ספק שאתם משלמים לא מעט. בימנו כל אחד מבוטח בשלל ביטוחים. ביטוח חיים, ביטוח לרכב, ביטוח בריאות, ביטוח שיניים, ומה עם ביטוח לדירה? נדמה שמנסים לבטח אותנו על כל דבר, טוב שאין ביטוח על הביטוח. כל אלה מסתכמים בסכומים של אלפי שקלים בשנה. הגיע הזמן לעשות סדר. דבר ראשון, אל תחדשו אוטומטית את הביטוח. חברות הביטוח אוהבות את זה. עשיתם אצלן ביטוח, ואתם ממשיכים לעוד שנה ועוד שנה, הביטוח מתחדש, ואתם משלמים.  השוו מחירים וחסכו. אם הרכב  ישן, ולא יקר, יכול להיות שזה מיותר לשלם ביטוח מקיף , וניתן להסתפק בביטוח חובה פלוס צד ג'.  בדקו את הביטוחים השונים שיש לכם, אני למשל ביטלתי את הביטוח הסיעודי. לאחר שביצעתי בדק בית בביטוחים שלי, עולה שחסכתי 150 שקלים בחודש, ו 1,800 שקלים בשנה.

עוד מילה לגבי ביטוח הרכב. עשו סקר מחירים. זה ידוע שיש פער מחירים לא קטן בין חברות הביטוח השונות. אפילו באותה חברת ביטוח יש הבדל במחירים בין הסוכנים עצמם. ודאו שאתם מקבלים את הדיל הטוב ביותר, ולא משלמים יותר. זה יכול לבוא לידי ביטוי במאות שקלים של חיסכון. למה לשלם יותר, אם אפשר לקבל את אותו הדבר ולשלם פחות?


 13ספרים רבותיי ספרים

עוד לפני שנכנס לתוקף חוק הסופרים ראיתי אנשים מסתובבים ורוכשים 4 ספרים במאה ויוצאים מאוד מרוצים. אבל הם לא יודעים שיש דיל הרבה יותר טוב מזה. במקום 4 במאה, אפשר לקבל 100 ספרים במאה. אני מתכוון לספרייה העירונית, שבה ישנו מבחר גדול יותר מרוב חנויות הספרים. ספר אינו מוצר זול, ואפילו שזה במבצע, עדיין אתם עוזבים את החנות כאשר בארנק שלכם יש פחות מאה שקלים. ספרייה עירונית או ספרייה מקומית מהווים פתרון מצוין, וחוסכים לכם מאות שקלים בשנה. מכיוון שאני קורא ספר אחד בשבועיים הרי שקריאה מהמבחר בספרייה חוסכת לי כ 2,000 שקלים בשנה


14. שמרו את הכסף אצלכם במקום במספרה

אם אתם עדיין מסתפרים אצל מעצב שיער, אני ממליץ לכם לרכוש מכונת תספורת, וללמוד כיצד לספר. זה ממש קל, וברגע שאתם  קולטים את הרעיון, אתם מתחילים לחסוך הרבה מאוד כסף.
מה אם יש לכם שתי ידיים שמאליות כמוני? אין בעיה, חפשו מישהו במשפחה שיש לו את זה, במקרה שלי, זה אחי שמספר אותי נהדר. אני יכול לומר לך שמאז חדלתי לפקוד מספרות ומעצבי שיער, התספורת מוצלחת מאי פעם.  לא רק שנחסך כאן הרבה כסף, אלא שזה גם הרבה יותר נוח, מכיוון שאפשר להסתפר בכל יום או בכל שעה שבוחרים. אין צורך לקבוע תור מראש עם הספר, וזה חוסך את הנסיעות אל המספרה וחזרה. כך שכנראה שאתם חוסכים  לא רק את דמי התספורות אלא גם דמי הנסיעה, או הדלק והחניה וכמובן את זמן הנסיעה מהבית אל המספרה ובחזרה. מכיוון שאני מסתפר פעם בשבועיים, אני חוסך לפחות 1,300 שקלים בשנה.



15. אנטי גזלן

כאשר שרתי בצבא תמיד נדהמתי מחדש איך גביע גלידה עולה לי רבע משכורת. אבל הסיבה היתה שיזם חרוץ נסע את כל הדרך במדבר כדי להגיש לנו גלידה בחום הלוהט, ולכן מחיר הגלידה הרקיע שחקים. מעניין לראות שהגזלן לא נעלם מחיינו רק מופיע בצורות שונות. שדה תעופה, קנטרי קלאב, חוף הים – בכולם תמצאו גזלנים למיניהם שגובים מחיר יקר בתמורה למוצריהם. במקומות הללו תשלמו מחירי פרימיום על כל פחית שתייה, ובוודאי שעל ארוחה. כך שמשפחה קטנה של אמא אבא וילד, עלולות לצאת בהוצאה של 200 שקלים על מזון ושתייה. הפתרון הוא להתכונן לכך מבעוד מועד,  הקפידו להכין  בקבוקי מים, בקבוק ענק של קוקה קולה, פירות, וסנדוויצ'ים. אל תתביישו להביא מהבית גם שקיות במבה שרכשתם בסופרמרקט, אחרת תשלמו מחיר יקר על הבמבה של הילד.


 16. עשו כושר בחינם

המחירים הגבוהים של מכוני הכושר, לא צריכים להרתיע אתכם מלשמור על כושר. אני צועד בהליכה מהירה 3 פעמים בשבוע, ועושה שימוש במתקנים החינמיים שהותקנו בטיילת הסמוכה לביתי. אם אינכם מתכוונים להתחרות באולימפיאדה הבאה,  אז זה בהחלט צריך להספיק גם לכם. מי שרוצה פעילות אירובית מעצימה, שירוץ בפארק או במסלול הטיילת הנמצא בקרבת מקום מגוריו. זה חוסך לי כ 2,400 שקלים בשנה


17. משקה קל – כבד לי על הכיס

מי מאיתנו לא אוהב ללגום קולה קרה, ספרייט צלול, בירה שחורה טעימה. הנקודה היא שהמשקאות הללו לא כל כך בריאים, הם עתירים בסוכרים ובצבעי מאכל, כולנו יודעים שמים צלולים בריאים יותר מכל משקה קל אחר. אז אם זה קשה לכם לוותר לחלוטין על משקאות ממותקים אני לגמרי מבין אתכם. במקום לשתות 5 פעמים בשבוע משקאות קלים, התחייבו לשתות רק פעמיים בשבוע. אני מתרחק ממשקאות כאלה במשך השבוע, ומרשה לעצמי כוס קולה קרה פעם בשבוע, בליל שישי.
זה חוסך לי 672 שקלים בשנה



18. עיתון לכל אזרח
בעבר הוצאתי הרבה כסף על עיתונים, לא רק שרכשתי עיתון יומי ואף את העיתון של יום שישי, אלא רכשתי גם מגזינים שונים ומשונים. אלוהים יודע למה. אבל היה נדמה לי שזה מעשיר את עולמי. הנקודה היא שאפשר לקרוא את מרבית המידע הזה באינטרנט, ובחינם. הפסקתי לחלוטין לרכוש עיתונים ומגזינים וזה חוסך לי 100 שקלים בחודש, ו 1200 שקלים בשנה


19. הלוטו והטוטו לא מחכים לכם

מה הסיכוי  לזכות בלוטו? אפסי זה לא מילה. כמה אנשים אתם מכירים שזכו  בפרס המיוחל? יש לי שני דודים שעברו את גיל 65, השניים הללו שולחים מילדות את טופסי ההגרלה. הם מעולם לא הפסיקו, כי זה כבר הפך לסוג של הרגל. אילו מפעל הפיס היה מחזיר להם את כל הכסף ששמו מהילדות עד היום, צמוד למדד, אז זה היה מגיע כנראה למשהו שקרוב לחצי מיליון. חבל על הכסף שלך. הפסקתי לחלוטין לשלוח לוטו, ואני חוסך כ 2,000 שקלים בשנה


20. אגורה לאגורה מצטרפת לאוצר

קרה לכם פעם שקניתם בסופרפארם ויצא חשבון של 42 שקלים ו 60 אגורות? אתם מושיטים שטר של 50 שקלים, ומקבלים עודף 7 שקלים, ו 40 אגורות. הנקודה היא שהאגורות הללו מצטברות אצלנו, ומעניין שתמיד שאנו צריכים לשלם בהן, חסרים לנו כמה מטבעות, ושוב אנו משלמים בכסף גדול, ומקבלים עודף אגורות. זה כבד על הארנק ולא נוח להתנהל עם כל האגורות הללו ביומיום. דאגו להחזיק תמיד בארנק 90 אגורות, ושלמו באגורות הללו. אם לאחר הקנייה נותרו בארנקכם 40 אגורות, אל תתעצלו להשלים ל 90 אגורות. האגורות הללו מהוות עשרות שקלים בחודש, ומאות שקלים בשנה. לי זה חוסך כ 150 שקלים בשנה.


21. הסבלנות משתלמת

בכל קנייה יקרה, המתינו שבועיים לפני שאתם קונים. במרבית הקניות שאנו עושים אין דחיפות אמיתית, וזה סובל דיחוי לעוד שבוע ואפילו שבועיים. אחרי שבוע שאלו את עצמכם האם באמת אתם זקוקים לזה? זה ימנע מכם לבצע קניות אימפולסיבית יקרות. לי זה חוסך בערך 500 שקלים בשנה, כי אני לא כזה אימפולסיבי בקניות, אבל אני בטוח שיש כאלה שזה יחסוך להם הרבה יותר.


22. טפחו את השיניים שלכם

שמרו על בריאות השיניים. הקפידו לצחצח בכל בוקר ולילה. השתמשו בחוט דנטלי כדי  לנקות בין השיניים. הקפידו בכל חצי שנה לבקר אצל השיננית. מה הקשר בין זה לבין חיסכון? הרי זוהי הוצאה. יש הוצאות רעות ויש הוצאות טובות. במקרה זה מדובר בהוצאה מעולה. כאשר אתם מטפחים את בריאות הפה והשיניים זה יחסוך לכם כאב פיזי וגם בכסף. טיפולי שיניים הם עניין מאוד יקר. שווה לתחזק את הפה והשיניים על בסיס יומיומי, ולא להגיע לטיפולים יקרים. אני מאמין שזה חוסך לי נטו לפחות עוד 1,000 שקלים בשנה.

אנשים שמזניחים את סעיף השיניים מוצאים את עצמם בשלב מאוחר יותר נאלצים לבצע טיפולים בסכומים של עשרות אלפי שקלים. התחזוקה הפשוטה הזאת תחסוך לכם הרבה כסף. אם עד כה לא עשיתם זאת, התחילו מהיום. אם מישהו במשפחתכם לא פועל על פי ההמלצות הללו כדאי שתסבירו לו את החשיבות של העניין, ועד כמה זה  לטובתו.


23. שטפו היטב

הדרך הפשוטה והיעילה ביותר לשמור על בריאותכם, היא להקפיד על היגיינה. מחלות רבות מתפתחות מהיגיינה לקויה, ומזיהומים שונים. הדרך הקלה ביותר לשמור על היגיינה היא לשטוף ידיים. אם אתם נוסעים באוטובוס, הרי שידכם באו במגע עם מקומות שאחרים נגעו בהם לפני, ברגע שתגיעו למחוז חפצכם, בין אם זה למקום העבודה, או לביתכם, הקפידו לשטוף ידיים עם סבון. אל תוותרו ליטול ידיים לפני כל ארוחה. זה מסייע לבריאות, אבל איך זה חוסך כסף? האם שמתם לב שכאשר אתם חולים, עליכם לשלם 20 שקלים ביקור רבעון אצל הרופא, לשלם תרופות, שאף על פי שחלקן בסל התרופות, עדיין זה עולה לכם עוד 20 שקל פה, 50 שקל שם. שלא לדבר על כדורים ותרופות מחוץ לסל הבריאות. הקפידו על היגיינה והקדימו תרופה למכה. לי זה חוסך כ 600 שקלים בשנה


 24. תבקשו הנחה

בעבור מרבית האנשים נדמה שהמחירים קבועים ויציבים, ולכן אין הם טורחים לבקש הנחה. תתפלאו לגלות כמה סוחרים ילכו לקראתם אם תבקשו הנחה. בשעה שאני לא מציע לכם להתמקח על המחיר בסופרמרקט או בבית הקפה, הרי שזה בהחלט מומלץ בעסקאות אחרות . בכל בית עסק פרטי ניתן ואף מומלץ לבקש הנחה.
בעת תכנון החופשה הבאה, הציגו את ההצעה של המתחרה לפניהם ותיווכחו באיזו מהירות הם מוזילים במחיר. כאשר אתם מבצעים הפקדה של כסף לחסכון כלשהו, או פיקדון כלשהו, תשאלו מה הריבית הטובה ביותר שאפשר לקבל, ותבקשו יותר. במרבית המקרים, זה מצליח.
הנה שוב מילות הקסם. יש על זה הנחה? אתה יכול לעשות לי על זה 5% הנחה? והמתינו בשקט לתשובה. אל תתביישו לבקש. העשירים למדו כבר מזמן לנהל משא ומתן על כל עסקה. זה זורם להם בדם. מעניין שדווקא אלה שאין להם כסף, משלמים יותר. הם לא מנהלים משא ומתן, ומוותרים מראש על קבלת הנחה. לי זה חוסך כ 500 שקלים בשנה


25. מכירות חיסול

זוהי שיטה מצוינת לחסוך בהוצאות. צריך קצת לחפש, אבל החיפוש הזה בהחלט שווה לכם כסף טוב. זקוקים למיטה חדשה, מסך טלוויזיה, מחשב, תנור, אופניים ? הדרך הטובה ביותר היא לחפש את המוצרים הללו במכירות חיסול. אפשר להשיג גם פריטי לבוש יפים ואפנתיים במכירות חיסול. בצעו חיפוש בגוגל לשם המוצר והוסיפו את הביטוי מכירת חיסול. לדוגמה אם אני מעוניין לרכוש מחשב נייד, אכתוב בגוגל, מחשב נייד מכירת חיסול. צריך להיות סבלני. כי  המוצרים במכירות הללו אוזלים מהר. כאשר מדובר במוצרים זולים יותר, בצעו חיפוש לשם המוצר והוסיפו את הביטוי מחיר סיטונאי. לדוגמה, ג'ל גילוח מחיר סיטונאי.

לסבלנים שביניכם דרך נוספת להשיג פריטים במחירי מציאה, היא לחפש אותם בחנות המכס. ניתן למצוא מגוון רחב של פריטים המוצעים בשיטה של מכירה פומבית. לפעמים אפשר להשיג מציאות יוצאות מן הכלל, ולחסוך כסף. באופן הזה אתם משלמים רק חלק מהמחיר שהייתם משלם אילו רכשתם בחנות רגילה.


26. קבלו מוצרים יד שנייה בחינם

האם ידעתם שאתם יכולים לקבל מוצרים בחינם? אמנם אין מדובר במוצרים חדשים, ישנו אתר מצוין שנקרא אגורה, באתר הזה ניתן למצוא מגוון מוצרים שאנשים עשו בהם שימוש, וכבר אינם זקוקים להם. האנשים הטובים הללו פרסמו את המוצרים באתר, מכיוון שהם מעדיפים למסור אותם למישהו שזקוק להם במקום סתם לזרוק אותם. אפשר למצוא שם מציאות ומוצרים טובים. מוצרי חשמל כמו מכונות כביסה ומייבשי כביסה, מקררים, טלוויזיות, מסכי מחשב ומקלדות. אביזרים עבור תינוק, כמו עגלות לתינוקות, צעצועים, כסא לרכב, בגדי תינוקות ועוד. אפשר להשיג מוצרים חינם, במצב טוב, שאילו רכשתם אותם בחנות הייתם משלמים עבורם אלפי שקלים.


 27. למחזר ולחסוך

חפשו פריטים שאפשר למחזר. אל תקנו סוללות רגילות, קנו סוללות נטענות. למרות שהרכישה הראשונית תהיה מעט יקרה יותר, בסופו של דבר, בשורה התחתונה אתם חוסכים כסף. אבל ניתן למחזר הרבה דברים. בקבוקי המים הקטנים והפחיות הם סחורה לכל דבר ששווה כסף, אז למה לזרוק לפח? הפעולה הזאת לבדה תכניס לכם לכיס עוד כמה עשרות שקלים.  מיחזור זה בעצם לעשות שימוש חוזר במשהו שכבר השתמשו בו. כך אתם יכולים למחזר גם דיסקים, ספרים ישנים, להציע אותם למכירה במחירים נמוכים באתר יד 2, ולהכניס לכיס עוד כסף. אבל אל תעצרו שם, מה לגבי צעצועים ובגדים שכבר אין בהם שימוש? גם הם יכולים להפוך לערמת מזומנים.


28. גנן גידל דגן בגן

גדלו אדנית עם ירקות וצמחי תבלין. בזיליקום- אני אוהב מאוד בזיליקום, זה מוסיף טעם נהדר לסלט, ומתאים להכנת פסטות מדהימות. יש לנו חצר,אז אני מגדל בגינה. אם אין לכם חצר, גדלו באדנית במרפסת. אבל גם להשקות את זה עולה כסף לא? ממש לא! אני עושה שימוש במים של האמבטיה כדי להשקות, כך שההשקיה חינמית לחלוטין. כמה זה חוסך? לא יודע להעריך אבל מאז הסלט שלי הרבה יותר טעים.


29. יום בשבוע ללא הוצאות

עשו לכם יום בשבוע מבלי להוציא שקל אחד מכיסכם.  ייתכן שתחשבו שאם לא הוצאתם כסף  יום אחד, אז בוודאי ליום המחרת תוציאו כפול. המציאות מראה אחרת, אתם תופתעו לגלות שבשורה התחתונה ההוצאות שלכם יצטמצמו. יש  משהו קסום בפעולה הזאת, אני עד עכשיו לא מצליח להבין בדיוק איך זה פועל, אבל מאז שהתחלתי בזה ההוצאות החודשיות שלי באמת קטנות יותר.

אם יש לכם שיטות או רעיונות נוספים כתבו לנו. חשוב שתתחילו בתהליך. תוך כדי התהליך ייתכן שתשגו פה ושם, אבל משגיאות לומדים, וזה יעזור לכם להיות חדים יותר בפעם הבאה, ולהסיק את המסקנות הנכונות.

גלו דרכים נוספות לחסוך:


11 עצות לחיסכון בכסף – שלא כדאי לך לנסות 



אולי יעניין אותך לקרוא גם:

8 תגובות:

  1. כל מילה נכונה, צריך לדעת לאן הכסף הולך? ויחד עם זאת לחסוך

    השבמחק
  2. נכון איגור, השלב הראשון הוא לעשות בדק בית, ולבדוק כמה אנו מוציאים, ואז ניתן בעזרת הטיפים הללו לחסוך המון כסף.

    השבמחק
  3. תכתבה הזאת צריך לשדר בערוץ 2 להראות ישי דרכים לנהל את הכספים של האנשים בצורה נכונה, וזה יתרום המון לחברה הישראלית!

    השבמחק
  4. אני בחורה צעירה ,מהתוכנית הבנתי שאני צריכה לחסוך כסף ללימודים,טיולים,בגדים ולא חסר...

    השבמחק
  5. מאמר נהדר, במיוחד בזמן שהכל יקר בישראל
    וגם המשכורת יותר נמוכה ממדינות אחרות
    אין דרך אחרת-רק לחסוך

    השבמחק
    תשובות
    1. אני קונה מעט דברים ומשלמת המון כסף? חייבת לחסוך.

      מחק

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.