הסוד להרוויח כסף משוק ההון

הסוד להרוויח כסף משוק ההון

0 Comments
-->


כאשר מדברים על שוק ההון בעצם מדברים על מכשירים פיננסיים המאפשרים לך לרכוש סחורות שונות, או להשקיע בחברות. לדוגמה, כדי להיות שותף ברווחים של אורנג', אתה צריך לרכוש מניות של אורנג'. המסחר מתבצע על ידי הבורסה, וזה די פשוט להשתתף ברכישת מניות של חברות, או רכישת סחורות באמצעות ניירות ערך. רבים פוחדים מהבורסה בגלל הנפילות הגדולות שהיו בעבר. רבים גם הפסידו את כספם ונשבעו שיותר לא יתקרבו לזה, לדעתי האישית הם עושים טעות גדולה. 
להרוויח כסף - שוק ההון

מהו הסוד להרוויח כסף משוק ההון? ההיסטוריה מראה לנו שבאופן עקבי, אם נבדוק את ביצועי השוק לאורך טווח ארוך, למשל 10 שנים, תמיד נראה מגמת עלייה. החברות הולכות וצומחות,ומחירי הסחורות עולים. מדוע אנשים מפסידים? מכיוון שהם נבהלים מירידות זמניות, ומוכרים בהפסד. מי שמשקיע היום לאורך עשור, ללא ספק ירוויח, בתנאי שלא יבחר להשקיע במניות של חברות כושלות. איך יודעים שהחברה לא כושלת? לך על בטוח על החברות היציבות, אלא השרותים שהן מספקות יהיו כאן לאורך שנים ארוכות. לדוגמה אנשים תמיד יזדקקו לשרותי תקשורת, אנשים יזדקקו לשרותי ביטוח, אנשים תמיד יזדקקו לאספקת חשמל, ותרופות.

בהשקעה בבורסה למי שיש את הזמן, ולא נבהל מירידות, יש גם את ההצלחה. הבשורה הטובה היא שככל שאתה צעיר יותר כך ייטב. האידיאל זה אדם בן 20 שמשקיע לאורך פרק זמן של 20 שנה. בגיל 40 ללא ספק, ולא חשוב כמה ירידות זמניות יהיו בדרך, הוא יהיה מורווח יפה מאוד מהבורסה, יותר מכל השקעה אחרת שהיה שם בחיסכון כלשהו בבנק. 20 שנה זה המצב האידיאלי, אבל גם אחרי השקעה ארוכת טווח של 10 שנים ניתן לראות רווחים נהדרים.

העיקרון הוא שככל שההשקעה מתארכת, כך הסיכון קטן, ככל שההשקעה קצרה יותר, הסיכון גדל.
אז נאמר שאתה יכול להשקיע את כספך לאורך 10 שנים ויותר, אתה בוודאי תוהה, אילו מניות עליך לבחור. בשעה שיש כל מיני ספקולנטים וברוקרים בשוק שיאמרו לך לרכוש מניה זו או אחרת, אני נוקט בגישה שונה. אני הולך על תל אביב 25, שבעבר גם נקרא מדד המעוף. אלה הן 25 המניות בעלות השווי הגבוה ביותר בבורסה. זה מה שאני עושה אני קונה נייר שנקרא תל אביב 25, ולא נכנס לבחירה ספציפית של מניות כאלה או אחרות. כמובן שניתן לעשות זאת, אבל גם אם בוחרים במניות ספציפיות, מומלץ לבחור מתוך הרשימה של ה 25, שניתן למצוא באתר הבורסה.



אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.